4 Haziran 2009 Perşembe

Italyanca ask baskadir,Maeve Binchy

Gecen yaz Cesme'de almistim bu kitabi. 10 turk kirasina uc kitap kampanyasi vardi tum kitapcilarda.Kac sefer basilmis,bu best seller kitabin adi hep ilgimi cekerdi. Oyle basit harlequein tarzi bir ask romani olmadigini ve aslinda Italya'da gecmedigini de duymustum. Ama iste ask ve italyanca kelimeleri beni hep cezbetmisti. En sonunda gecen sene aldim ve gecen aksam okumayi bitirdim.

Bu aralar zaten cok yogun bir donemdeyim her acidan. Birde en son okuyup,hakkinda yazdigim kitap cok asab bozucu idi bir basyapit olmasina ragmen. Kitapligimda sira bekleyen mis kokulu sevgili kitaplarim arasinda bu gozume tekrar carpti ve iste tam bu kitabi okumanin zamani dedim. Her ne kadar harlequein veya beyaz dizi olmasa bile yine de daha hafif bir kitap oldugunu biliyorum.

Birkac gunde bitti.. Nasil icimi mutlulukla doldurdu anlatamam. Kahraman Irlanda'li bir kadin. O da aski ugruna Italya'ya ama Sicilya adasina gitmis.27 sene orada askinin dibinde onunla olamadan yasamis. Aski olunce seneler sonra baglarini kopardigi Dublin'e donuyor. Orada bir oda tutup,bes parasiz kendine bir hayat kurmaya calisiyor. Cok pozitif ve herseyin olurlugunu saglayan bir kadin ve birden kendini bir aksam kursunda Italyanca ogretirken buluyor. Iste esas hikaye burada basliyor. Kursa katilan herkesin hayati ayri ayri anlatiliyor ve kurstaki kisilerin cogunun arasinda bir bag oldugu ortaya cikiyor. Zaten bu kursta Italyanca cok dogal bir sekilde ogretiliyor.Kitap boyu her an italyanca kelimeler var ama birinin tercumesi yapilmamis. Cunku kursta da bu dil o sekilde dogal konusmayi zorlayarak ogretiliyor. Kolej hazirlik sinifim aklima geldi.Ne kadar iyi bir sistem ile dil ogrenmisiz dedim kendime bir daha.

Tabii konu ask ve insan iliskileri. Ana ogul,kari koca,yeni cikan cift,baba kiz.. Hepsini cok akici bir dil ile anlatmis. Keyif ile hemde hayat dersi alarak okuyorsunuz. Tabii sonda supriz olay ve gelismeler var ama kitabin hepsini anlatacak degilim ya..

Biraz kafa dagitan, soyle rahat okunabilen ama bosta olamayan bir kitap istiyorsaniz bu kitabi oneriririm. Bu arada kitabin orijinal adi "Evening Class" belki de daha uygun aslina. Ama turklerin buldugu ad sayesinde ben ilgilenip satin almis oldum. Irlanda'li yazar Maeve Binchy bu eserini 1996 yilinda yazmis. Simdi sitesine baktim cok ilginc sizlere isminde link verdim. Bir bakayim neler yapmis hic tanimiyorum bu yazari. Bayagi roman yazmis. Bir romanini da ingilizce kendi dilince okuyayim bari.

2 yorum:

GNC dedi ki...

Bu kitabı geçen yaz okudum ve çok beğendim. Dediğin gibi pozitif yüklü bir kitap. Geçen hafta Çeşme de 3 kitap 20 lira kapanyası olan bir kitabevinden yazarın başka bir kitabını aldım. Şuan ismi aklımda değil. 4 Tane kitap aldım. Kitaplarımı yazın geldiğinde seninle paylaşırım. Ben şu anda senin tavsiye ettiğin "sakın kımıldama " adlı kitabı okuyorum. Birde Adam Fawer ın "Olasılıksız" adlı kitabını okuyorum. Aç gözllülüğümden ikisi ni birden okuyorum. :) Şaka bir yana tatile giderken kitabımı evde unuttum. E benim için kitapsız tatil olamazdı. Migros alışverişinde ilk on sayfasını okuyup beğendiğim bir kitabı kaptım hemen. Sonradan öğrendim ki kitap ençok satan listelerinde bir numaraymış :) Şimdi iki kitabı da soluksuz okuyorum. Haksızlık olmasın diye bir gece birini bir gece birini :))

KUZUM dedi ki...

Slm,
İtalyanca aşk başkadır kitap tanıtımından o kadar etkilenmiştimki mutlaka okumalıyım diyordum sevgili dostum. Biliyorsun evimizde bir süredir tadilat var. Salon full boşaltıldığı ve 3 haftadır tv bile başka yerde olduğu için oyalanmak için en güzel aktivite kitap okumaktı elbet.Ama bu arada tüm kütüphanede kolilere girmiş bulunmaktayadı.Evde hiç bir kitaba ulaşamıyordum:)) Alışveriş merkezine girdiğim ilk fırsaat DR girip bu kitabı sorup hemen satın aldım. 4 günde geceleri gözlerim acıyıncaya kadar özelliklede geç saatlere kadar soluksuz okudum. Tavsiyen için çok teşekürler cnm. GNC de aynı yazarın başka kitabı varmış onu alacağım ondan okumak için.
Bu arada aynı gün kendime 2. bir kitap daha aldım Memet Coral'ın ALAÇATIDA AŞK adında . okumuşmuydun bilmiyorum sende genelde Alaçatı ile ilgili kitapları kaçırmazsın çünkü. Okuma şansın olmadı ise yazın benden okursun cnm.
Sevgiler.