6 Ekim 2011 Perşembe

Benim gibi birçok kişi için ikon olan Steve Jobs yok artık :(

O kadar yoğunum ki!! Normal işimin dışında (uluslararası nakliye) cumartesi sabahları 7-10 yaş arası çocuklara İngilizce öğretiyorum. Ayrıca Ocak ayında başlayacak Toddlers yani 2-5 yaş arası çocuklar için İngilizce derslerine öncede anne ve babaları hazırlıyorum. Onlara dersim var.Önce anne baba öğrenmeli birazki sonra çocuğu ile katılacağı derslerde verimli olsun.İngilizceyi normal hayata da biraz taşısın.Tabii çok temel bir ingilizce eğitimi. Salı akşamları yetişkinlerden oluşan 10 kişilik sınıfım var.Onlara 'free style speaking'  adı altında ingilizce konuşma Bütün bunlara neden başladım çükü geçen sene Celta sertifakamı aldım. O kursu yapmak hayatta yaptığım en iyi şeylerden biri oldu.15 yıllık düşümü gerçekleştirdim.Şimdi yavaş yavaş üniversitede okuduğumu yani kendi mesleğimi yapmaya başlıyorum. Daha doğrusu kendi yapmak istediğimi. dersi veriyorum.
Bu yoğunlukta blogumu ihmal ediyorum.Hala Baltik gezimin devamını yazmam lazım. Yavaş yavaş olacak ama bugün bu kısa yazıyı yazmak benim için şart çünkü artık o ikon adam Steve Jobs yok.
Bir apple DELISI  olarak bugun cok uzgunum. Apple'i apple yapan ve bir sekilde benim gibi bir sürü kişinin hayatını değiştiren Steve Jobs'i kaybettik. 55 yaşında idi . Daha yaşasa çok daha fazla üretebilirdi. 2004 yılından beri pankreas kanseri idi. Ben onu hiç unutmayacağım...Aslında o benim çocuklarımın,kocamın,hepimizin hayatında devamlı bulunuyor.. Hayatımızın rengi  onun yarattığı ürünler ile değişti. Tabii diyebilirsiniz  başka markalarda artık yapıyor ama önemli  olan kendisinin  ilk  bulan kişi ,yaratan olması ...2007 yilinda ilk defa çıkan ipod nano yani cüce ipod'u eşime  doğumgünü hediyesi almıştım. İlk apple aletimizdi..İnanamamıştık. O kadar küçük  alette  500 şarkıya kadar hafızalayabileceğimize ve dinleyebileceğimize . Sonrası çorap sökügü gibi geldi zaten... 
Bu özel insanı tanımak icin bu alttaki yazıyı okumanızı isterim. Linki verdim şimi ve aşağıda. Bu kendisinin 2005 yılında mezun olan Stanford üniversitesi öğrencilerine yaptığı mezuniyet konuşması Bir hayat felsefesi zaten..Nitekim ben onun felsefesini örnek almışım ilk paragrafta yazdığım gibi ingilizce öğretmeye başlayarak.
Bir dostum  hep dalga geçer  benim apple manyaklığımla ve espri yapar,  ifon ( o taktı adı) yani apple saç kurutma makinasi da cıkartırlarsa sen alırsın diye. Bunu da  yazıp , gülerek yazımı bitireyim çünkü Steve Jobs  da konuşmasının sonunda 'stay foolish'  diyor.
http://news.stanford.edu/news/2005/june15/jobs-061505.html


2 yorum:

Kardeşim dedi ki...

Stve Jobs un azmi gerçekten çok etkileyici.Yaptığı çalışmalar dünya var oldukça yaşayacak.Bu da sanırım hayatının meyvesi olacak.

Carriemel dedi ki...

kardeşim/ aynen size katılıyorum. daha dün akşam steve huzur içinde yat dedim. çünkü yine İpad 'i ingilizce dersimi verirken kullandım.