30 Aralık 2010 Perşembe

24.12.2010 Noel ziyafeti: Grande Chef Carlo

Bu sene de Noel arifesi akşamı süper ziyafet vardı ve söz verdiğim gibi her sene yazacağım artık.Her sefer daha değişik tarifler denemek isteyen eniştemiz bu sene de kendini aştı diyebilirim.Öncelikle soframızda tabakların üstünde bilgisayarda hazırladığı menü duruyordu.Aynen restoran veya özel
davet veya düğünlerdeki gibi.

Önce spumante Ferrari ile açılısı yaptık.Aperatif olarak tortilla chips vardı acı domatesli sosla ve baccala ve patates puresi ile dolu kızarmış köfte vardı.Baccala balığı beyaz merluzzo.Merluzzo adlı balığın Türkçe ismi morina imiş.İngilizce baccala için wikipedia salt cod diyor.
Bunları atıştırdıktan sonra sofraya oturduk. 
Önce soğuk başlangıç olarak istridye ve istakoz vardı.Bunları süpermarketten aldığı için menude belirtmemiş bile ama ben görüntüledim çünkü istiridyeyi
çok seviyorum ; hem tadini hem estetik olarak görünümünü. Istakozun bu ayıklanmış halini  öyle tadımlık hafif mayonez ile seviyorum.Italya'da yediklerimde hep löp etli.
Sonra büyük boy karides vardı.Fasulye,çeri domates ve bacon ile pişirilmiş.Basit ama lezzetli bir tarif.Tabii karides taze olacak balıkçıdan alınma.


 
Ardından moscardini.Bu bir mollusco yani yumuşakca ve ahtopot
ailesinden.Bunu da fotoğrafta gördüğünüz gibi bol domates soslu ve hafif acıli yapmış.Bu da çok kolay bir yemektir ve bir o kadar lezzetlidir.Her sene yapar bunu zaten.Ekmeklerimizi suyuna banarak yerken kalamar dolması yani calamari ripieni geldi. Kalamar yani mürekkep balığı  tabii bizdekilerden büyük.İçini fasulye,karides ve kalamarla doldurmuş ve kızartmış.Fotoğrafı görüp bu ılık kızarmış kalamarı ısırıp ağzınıza gelen o fasulye,karides ve kalamar püremsi karışımı hayal edince açsanız eğer kötü olacaksınız.Yanında güzel soğuk İsğanyol chardonnay'i de yudumluyorduk.
Sonra birinci yemek olarak yani İtalyanların deyimi ile 'Primo piatto' olarak ravioli geldi.Yalnız yine geçmişteki gibi ravioli'leri evde kayınvalidem yaptı.İçini enişte hazırladı.İçinde hani yukarıda aperatifteki köftede olan baccala ve patates vardı.Zaten o köfteleri de,raviolileri doldurup iç artınca aniden görümcem hemen kızartıvermiş.Tabii yine bir farklılık vardı çünkü içi bu karışımla dolu raviolileri haşlayıp pişirdikten sonra üstüne hafif yağda pişirilmiş çam fıstığı ve üzüm koymuş.Ne diyeyim çok zarifti.Ben yine de klasik peynir ve ot dolu veya etli ya da balkabaklı ravioli tercih ederim ama balıklısı da değişik.
Sonra 'secondo piatto' geldi ve bence gecenin yıldızı buydu:) Enişte kendini yine aşmış.İnanılmaz uğraştırıcı bir tarif. Levrekleri alıyorsun fileto olarak ve bunların üstüne ve altına füme kılıç balığı ve somon balığı dilimleri yerleştiriyorsun.Ama önceden çok ince kıydığın lahanayı(o çin lahanası kullanmış) ve scalogno'yu zeytinyağ ve tereyağıyla pişiriyorsun.Scalogno bir cins soğan ama daha rafine tariflerde kullanılıyor.
 Sonra bu nefis içi füme balıklarla sarılı levreklere dolduruyorsun.
Pismeden onceki hali
Pistikten sonra
 Başka bir tavada  zeytinyağı veya tereyağ ile pişen kalan lahana ve soğanlara bu balıkları katıyorsun.30 dakika kapağı kapalı pişiriyorsun.Servis etmeden tavadan veya yayvan tencereden balığı alınca kalan soğanlı lahanalı karışıma  çiğ krema yediriyorsun ve 3 dakika tıkırdatıyorsun ve bu sosu balığın üstüne döküp ikram ediyorsun ve misafirlerin  parmaklarını yiyor.
Muhtesem!!
Artık bunların hepsini midemize indirince durduk sanmayın.Tabii arkasından Noel'in simgesi olan iki kekten yenildi.Pandoro ve Panettone .Yine isimlerin üzerine wikipedia link verdim ama ingilizce.Ne olduklarını bilmeyen ve merak eden bakabilir. Tabii bu özel keklerin üzerine özel sos yapılıyor. Crema di mascarpone !!
Bu özel sosu taze mascarpone peyniri ile yapmışlar süpermarket alımı değil.O peynirde hani meşhur Italyan tatlısı tiramisu'da vardır tattıysanız eğer.Tiramusunun arasında olan sos.İşte onu kocaman kasede hayal edin ve kaşıkla bu keklerin üstüne döküyorsunuz.Ohhhşş demek lazım demi? Yapmak için yumurta akı, beyazı mascarpone peyniri,az rum veya brandy ve şeker gerekiyor.Tarifi vermiyorum isterseniz google'layıp hemen bulabilirsiniz, videosu bile var.Acaba Türkiye'de bu peynir süpermarketler de bulunur mu? Sanmam belki şarküteri de.Neyse kek dilimlerinin üstüne şöyle kaşık kaşık gezdirdik kremayı.Ben birde tarçın ekiyorum.Sonra meyve,fındık,fıstık yendi.Bir de görümcemin her sene yaptığı sıcak siyah çikolataya batırılmış incirler vardı.Abartarak yediğimiz icin onların tadına varamadik.Ama burada Noel böyle.
Noel gunu yani 25 Aralık kayinvalidemdeydik yine.Orada başlangıç olarak her zaman Italyan soğuk etleri olur.Prosciutto,mortadella,speck,salame ve kendi evde rus salatası yapar.Ayrica somon füme ve hamsi  ile ince kızarmış tost ekmeği, zeytin,kurumuş domates filan yendi.Sonra onun spesiyeli ve Milano'luların baş Noel yemeği " ravioli in brodo "vardı.Yani ev yapımı ravioli içi ise kıyma,sucuk gibi baska bir etledolu.Bunlar et suyu içinde pişirilip yeniyor.Pek hazmetirici...Gerçekten espri değil.
Sonra ikinci yemek olarak hindi denedik bu sene.Içini enişte hazırladı.Erik,kestane,kıyma filan vardi.Seneye ben hazirlamak isterim Türk usulü.Bu da enfesti. Işte böyle.. Tabii Noel günü de kekler yendi,soslar ihmal edilmeden.Ertesi gün de kalanlari bitirdik.Artık Ocak ayında rejime girmem lazım.Kolestrol almış,yürümüş olabilir.Anne sen simdi bunlari okuyup hemen panik olma.Bu kadarcık abartmadan birşey olmaz.Yani crema di mascarpone denen şahaseri sene de bir yiyebiliyorum....


3 yorum:

ABC dedi ki...

ALLAHIMMM NE OLUR ÖLMEDEN ÖNCE BANA BÜYÜK ŞEF CARLO NUN NOEL YEMEĞİNDE BULUNMAYI İHSAN EYLE YARABBİM SEVGİLER CARLO ŞEF

Taze Anne dedi ki...

COK NEFIS VE DE LEZIIZZ! bAYILIRIM DENIZ URUNLERINE

carriemel dedi ki...

ABC:ay alemsin valla. tabiki mümkün olacaktır ama noel zamanı olması da gerekli değil bence.