16 Mart 2010 Salı

Çiçeklerim canlanıyor

Bahar yaklaşıyor ve veranda sıcacık. Mart,Nisan ve Mayıs verandamın en keyifli ayları bence. Her tarafı cam olduğu için yazın çok ısınıyor ama baharda 21 derece oluyor ve soba kullanmaya gerek kalmıyor. Kışın Milano çok soğuk ve gece derece her zaman sıfırın altına düşüyor. O yüzden bundan etkilenebilecek mavi yasemin yani plumbago ya da dipladenia ve chlorophytum gibi bitkilerimi oraya kış uykusuna çekiyor ve hepsini iyice buduyorum. Şimdi hepsi canlanmaya ve hafiften büyümeye ve bazıları tomurcuklanmaya başladı. Çiçek ve bitkilerle uğraşmaya bayılıyorum. Herhalde ev kadını olsam evim botanik bahçesi olurdu. Şimdi bile öyle. Verandam daha büyük olsa,içi daha çok bitki ile dolacak. Dayanamayıp alıyorum, hepsi soğuğa dayanıksız çıkıyor ve tabii kışın verandaya taşınıyorlar:)

Yukarıda gördüğünüz plumbago mavi yasemin yazın çıldıracak ve masmavi çicekler yapacak ve her tarafı kaplayacak. Hafiften uyanmaya başladı sonraki halini de ileride çekeceğim. Budamaktan korkmayın bu tip bitkileri.
Yandaki chlorophytum. Latince ismi bu,halk dilindeki Türkçe ismini bilmiyorum. Bunu da sonbaharda budamıştım bayağı baharda daha bir güzel büyüyor. Bu bitkiden çıkan küçük yavruları alıp suya koyuyorum ve kök salıyorlar sonra saksılara ekiyorum. İki adet almıştım şimdi yedi adet var evde. Artık eşim isyan etti veranda da yürünmüyor, yeni üretme diye. Budayınca mecbur atıyorum suya koymuyorum artık:))

Geçen yaz dipladenia çiceğini keşfettim. Bu da saran,tırmanan cins.Küçücük aldım ve inanılmaz güzel çan şeklinde çiçekler açtı.Nisan ayından Kasım ayına kadar. Bunu da azıcık budadım ve şimdi başladı tomurcuklanmaya. Güneşi çok seviyor. Bu bahar ve yaz eminim benim bahçemde azacak. Kışın içeri alma derdi olmasa balkondaki saksılara dikerdim. Aşağı sarkardı. Ben uzun yeşil sopalar koyuyorum saksıya, özel bitkiler için. Ona sarıyorlar boyuna ve çok hoş duruyor. Yaza doğru fikir vermek için resmini koyarım. Mavi yasemin için de aynı sistemi uyguluyorum.
İzmir'de veya güneyde yaşayanlar kışın bile balkonda tutabilirler bu bitkileri ne güzel. Kışın beş derece altına inmez orada. Bence apartmanda oturanlar istekli oldukları sürece balkon veya teraslarını botanik bahçesine çevirebilirler hele sıcak iklimde iseler. Göründüğü kadar zor iş değil ama zaman ayırmak ve sevmek lazım.

Baharda saksıya domates ekeceğim. Taktım valla çok tatsız dışarıda satılanlar,kendi ürünümü yemek istiyorum.Küçük saksılara geçen Cumartesi Türkiye'den getirdiğim uzun yeşil ve dolmalık biber tohumlarını ektim. Yazın kurutulmuş biberlerin içinden alıp vermişlerdi. Bakalım tutacak mı? Mart ayı henüz akşam soğuk diye onlarda özel spa verandama kondular:)

Hiç yorum yok: