16 Aralık 2009 Çarşamba

Noel yaklaşırken

Noel yaklaşırken sizleri biraz yazı ve fotoğrafa boğacağım.Bir önceki yazımda dediğim gibi benim için çok yoğun bir dönem. Dün müşteri ziyaretindeydik. Yarın ve Cuma günü de ofiste az bulunacağım.Hazır bugün ofisteyken yazayım dedim. İşlerimi bitirdim çünkü..

Kızım anaokulundan hergün bir resim veya noel ile ilgili bir obje ile geliyor.Dört gözle Noel ve Noel Baba'yı bekliyor. Beş yaşında olduğu için hala davlumbazdan veya şömineden inip 24 Aralık geceyarısından sonra ona hediye bıraktığına inanıyor. Yaptığı resimlerden en ilginç olanı ile yazıma başlamak istedim.Noel Baba yanına kendisini ölen köpeğimiz Lena ile çizmiş.

Ağacıma bakanlar görmüştür benim ornament koleksiyonum var.17 senedir Italya'da değişik dükkan ve noel pazarlarından topladım.Aralarında sevdiğim teyzelerin bana hediye etmiş olduğu el yapımı olanlar da var. Bu sene yukarı kata çıkan merdivenime kuru noel ağacı yaptım.Sadece kuru dala yapılan noel ağaçları hep hoşuma gitmiştir. Üzerine daha önce bende olan makarna ile yapılmış ve dore boyanmış olan süslerimi koydum ve portakal dilimlerini kurutup kendimde ornament'lar yaptım. Portakal dilimi kurutmak çok kolaymış. Kalorifer üzerine altına bir peçete koyup diziyorum,iki günde hazır oluyorlar. Zamanın olursa sırf portakal dilimi ve çam dallarından bir Noel çelenki de yapmak istiyorum.


Demiştim ya ağaç yazımda Yankee Candle mumlarından aldım. Milano'da çok az çeşidi var. Hadi bakayım internet üzeri satışı var mı dedim ve amerikan olan bu mum ve baska aksesuar yapan firmanın Avrupa'daki en büyük satıcısını buldum. Firma İngiliz, Türkiye'ye gönderim yapmıyorlardır ama en azından ruhunuzu okşamak için bakın sitesine. İnanılmaz kokulu mum çeşidi var.. Ben delirdim. Noel kurabiye,mistle toe,çam dalları,tarçın kokulu mumlardan aldım ve genel kullanım için yeni yıkanmış pamuklu keten kokulu mumu aldım.Aynı kokudan eşimin arabasına aldım. Resmen mis gibi temiz havada kurumuş keten pamuklu kokuyor. Kendi arabama kurabiye ve noel manyağı olarak noel kurabiyekokusunu aldım. Mum dışında araba,ev,çekmece kokuları da var. Tabii böyle sitelerin özelliği alışverişte bir miktarı geçince hediye veriyorlar. Bana aşağıda fotoğrafını koyduğum seramik Noel tabağı ile bir çekmece kokusu ve bir küçük boy mum ve cam taşıyıcı bardak hediye ettiler.
Mumlar için aksesuarlar inanılmaz. Klasik cam kavanozda olan mumlarının üstüne oturtmak için seramik avizeler var. Çok dekoratif hele hele hafif loş ışıkta mumu da yanarken... Bende aldım hemen noel temalı. Birde noel ve kış temalı tealight burner dedikleri şeyden aldım. Ama ne hoşlar değil mi? Gece hallerinin videosunu çekeceğim size...


Hiç yorum yok: