18 Aralık 2009 Cuma

Gingerman biscuits,Zencefil adam kurabiyeleri


Noel'de bilhassa Amerikalılar veya Kuzey ülkelerinde yaşayanlar için vazgeçilmez kurabiye Gingerman'dir. Tabii İtalya'da bu kurabiyelerin kalıbını bulmak imkansız. Normal kurabiye için bile kalıp bulmak çok zor. Ne bileyim çam ağacı,yıldız,noel baba kalıplarım olsun isterdim.Geçen gün süpermarkette buldum ama küçükler çok. İnternet sağolsun zencefil adam çizimi buldum ve bastım.Kalın karton üstüne koyup kendime kalıp yarattım ve geçen Pazar akşamı denedim. Hamurun üzerine kartonu koyup bıçakla kesip adamcıkları yarattım. Kurabiyelerin tadı süper oldu ama bence kurabiyeler soğumadan başka yere taşıdığım için ve tam kurabiyenin kalınlığını ayarlayamadığım için bazı zencefil adamın kolu ve bacağı koptu.Kazazede kurabiyelerimi masaya dizdim ve bir yandan glass hazırlamaya başladım. Bu arada çocuklarda hamur açıp bana yardım ettiler diğer kalıpları kullanıp küçük tavşan,çiçek filan yaptılar.Kendi elleri ile çam ağacı yarattılar.Eşim bile gelip hemen bir yelkenli yaptı. Bir hafta önce kuzey ülkelerinin pepparlakor kurabiyesini denedim ama buraya yazmadım. İşte ilk kez o zaman icing denedim ve başarısız oldum. Yumurta ve pudra şekeri ayarını bilememiştim ve yapış yapış olmuştu. Bu sefer renklendirici de almıştım. Ama anladımki birkaç deneme şartmış. Acayip eğlendik tabii çünkü ilk seferde kurabiyelerden taştı.Biçimsiz gözlü adamlar oldular.Fotoğraflarda görüyorsunuz. Sonlara doğru işi kaptım. Renklendirici ayarını da bilemedim.Kırmızı yerine pembe oldu glass..

Ay birde o anda eşime bir şey için teşekküre elinde koca noel sepeti ile bir adam geldi. Evin her tarafı mis gibi tarçın,zencefil,karanfil kokuyor,ben deli gibi her 10 dakikada bir tepsi kurabiyeyi soğuması için verandaya getiriyor ve icing'i şırınga ile kurabiyelere döküyorum ve devamlı taşıyor donmuyor. Adamcağız giderken kurabiye teklil ettim son kez zaten birkaç kez sormuştum. Güvenmediniz mi bana? dedim. Kapıdan çıkarken aldı bir adet. Italyanların pek alışık olmadığı manzara tabii bu. Yani onlar pek tarçınlı,karanfil,zencefilli tadları bilmez ve sevmezler. Çılgın kadın demiştir.









Neyse şu anda acayip kar yağmaya başladı.Yarın evde mahsur kalabiliriz ve Cumartesi.Artık Noel öncesi bir son deneme yaparım. Bu arada denemek isteyenlere işte tarifi.

1 + 3/4 su bardağı un
yarim su bardağı kahverengi şeker
1 çorba kaşığı tarçın
1 çorba kaşığı zencefil
yarım cay kaşığı karanfil
yarım cay kaşığı tuz
yarım cay kaşığı nutmeg
yarım cay kaşığı kabartma tozu
3/4 bardak tereyağ oda sıcaklığında
yarım su bardağı pekmez esas tarifinde molasses der ama Türkiye'de bulunmaz pekmez aynı işi görür. Italya'da o da yok ben maple syrup kullandım mecburen
1 yumurta
Kuru malzemeleri yani un ve baharatları bir kapta karıştırın diğer kapta yumuşamış tereyağını el mikseri ile krema haline getirin sonra şeker ve yumurtayı ve pekmezi ekleyip çırpmaya devam edin. Kıvamına gelince yavaş yavaş kuru malzemeleri ekleyip karıştırmaya devam edin. Sonlara doğru hamuru elle yoğurmanız gerekebilir. Hamuru üç eşit parçaya bölüp strech kağıda sarıp buzdolabına koyun.En az üç saat ya da tüm gece buzdolabında bekletin. Dolaptan çıkarın oda sıcaklığına gelince oklava ile 3 4 mm kalınlığında açın ve istediğiniz şekilde kesin.Tabii kurabiye kalıbı varsa çok rahat oluyor. 175 derece sıcaklıkta 8 ila 12 dakika pisirin. Tepsiye yağlı fırın kağıdı koyarsanız çok rahat yapışmazlar. İçleri kürdan batırınca fazla yumuşak olmaz ve kenarları kızarmaya başlayınca pişmişlerdir. Benim elektrikli ve vantilatörlü fırında 8 dakika da pişiyorlar.

Üstüne glassing yapmak için bir yumurta beyazı ve yarım çay kaşıgı limon suyu lazım. Sonra ona aldığı kadar puda şekeri eklemek lazım.Yazıyı tabii bugün pazartesi bitiriyorum ama haftasonu denedim yine ve zorlandım tekrar. Dışarı akıp durdu. Sonrası süsleme ve eğlence.. Bakalım taşırmadan akıtmadan süsleme mümkün olacak mı birgün bana? Şırınga kullandım ama yine de glassing kıvamını tam bulamadığım için aktı.

Hiç yorum yok: