19 Mayıs 2009 Salı

IShares Cup Venice 2009

16 ve 17 Mayis Venedik'teydik. Esim yelken ve bilhassa katamaran meraklisi oldugu icin ve meshur katamaran regata'si IShares'in bir etabi su sene Venedik'te duzenlendigi icin bu firsati kacirmadi.Aylar once ben oglani alip gidecegim dedi bana bende ona" bende gelirim kizi da alalim ama Pazar aksami Simply Red konserime beni yetistirirsen" dedim.

Ben tabii iki ay onceden yarisin yapilacagi mahalleye yakin apartman,otel arastirdim ve kucuk bir apartman dairesini uygun fiyata yakaladim ve ayirttim. Cuma is cikisi saat 18.30'da hareket ettik. Saat 21'e dogru Mestre'ye varabilecekken otobanda Mestre yazmadigi sadece Venedik havaalani cikisi verdigi icin cikisi kacirip,yeni yapilan yola girdik. O yolda meger Venedik liman ve gumruk hepsini es gecip Trieste'ye uzaniyormus. Tabii ilk cikis 20 km sonra idi oradan geri donduk ama bizi Padova'ya atti .Esim sinirden delirdi tabii,tam 40 dakika kaybettik.Neyse arabayi Mestre'de kapali garaja park ettik.Orada 24 saat park 15 euro oduyorsan Venedik ici 30 euro oduyorsun.Mestre hemen Venedik sehrinden bir sonraki kasaba.Neyse saat olmus 22 biz indik istasyona trene binmek icin. Her on dakikada bir olan tren o saatlerde yarim saatte bir varmis. Altinci peron diyordu tabelada. Gittik Venezia Santa Lucia dediler ben valizler ve cocuklar ile bindim ama o anda guvenmedim ve bir daha sordum. Icerideki biletci parmagini ileri geri salladi ve trenin Lecce'ye gittigini soyledi. O an esim inmisti ama biz kaldik ve tren hareket etti. " Durun inecegiz" diye bagirirken, asagidaki biletci-kontrolor esime" tamam bu tren sadece ray degistirecek ve geri donecek, o zaman inerler " demis. Esim yerde kalinca 4.5 yasindaki kizim aglamaya basladi. Beni cepten aradi tamam sorun yok degip kontrolorun dedigini soyledi. Bir heyecan yasadik daha hemen basta. Neyse indik ve 22.30 Mestre-Venedik trenine bindik. 10 dakika icinde vardik istasyona. Daha indik, valizler ile peronda yuruyoruz kizim "ay Venedik ne guzelmis!!" dedi. Tabii buna cok gulduk ve kendisine " bekle birazdan gercekten gorunce cok begeneceksin" dedik. Venedik Santa Lucia tren istasyonundan cikinca sizi sira sira merdivenler karsilar ve tabiki enfes bir kanal manzarasi. Kiziminda agzi isikli binalar,kanali.gidip gelen tekneleri gorunce agzi acik kaldi.

Ogun Italya'da belediye otobusu ve metro grevi vardi. Biz tamamen bunu unutmustuk. Venedik'te belediye otobusu demek vapur zaten. Bire tek vapur "battello" calismiyordu!Bizde mecburen taksiye bindik. O alimli tamamen tahtadan cilali taksilere de binmedik demeyiz artik. Mestre'de park et tasarruf icin ,gel taksiye bin hemde Venedik'te.Neyse bu da guzel bir ani olarak kaldi. Nelere para carcur ediliyor. Baska sansimizda yoktu. Taksiciye madem taksi parasi veriyoruz bari bizi evin onundeki kanala kadar goturun dedik. O yuzden once meshur Rio Grande kanalindan gectik ve San Marco meydani onundeki acikliga cikinca tam gaz verdi.Aciktan dolastik. Hem kanallar arasi dolasma yavas yavas , hem acik denizde hizli dalgalara carpa carpa gitmek cok zevkliydi tabii. Bindigimiz taksinin aynisin ertesi gun resmini cektim.

Kalacagimiz apartmanin sahibi bizi eve yakin kucuk kanalin basindaki koprude bekliyordu. Varisimiz cok romantikti. Resimler karanlik cikiyor ama video cektim biraz o hissi verebilmis:) Cocuklarin heyecanini tahmin edebilirsiniz..



Neyse eve girdik kucucuk, bir oda bir salon ir ev. Salonun icinde bir dolap var acilinca mutfak oluyor. Cocuklara salonda yatak yapmislar. Hemen isindik evimize ve yerlestik. Ardindan disari cikip biraz etrafi kolacan ettik. Gorduk ki Ishares'in ana merkezine,yarislarin yapildigi parkura hakikaten cok yakiniz.

Sectigim mahallenin ismi Castello Venediklilerin dilinde mahallenin adi sestiere olarak gecer. Bu sehrin en eski en tipik sestiere'si. San Marco meydani ve cevresinde gordugunu o itis itis kalabalik yok,cok sakin.Bu kisimda yasli teyze ve dedeleri ve gercek Venedik halkini gorebiliyorsunuz,dolasan turist cok az. Zaten evin sokagindan ve yakininda cektigim camasirli sokak resimlerinden belli sanirim.


Cumartesi sabah uyandik evde kahvaltilik vardi. Kahvalti edip kendimizi disari attik. Yarislar saat 14.30'da baslayacagi icin cocuklara bari meshur
San Marco meydanini gosterelim dedik. Evden zaten 15 dakika icinde variliyor. Kopruleri,kanallari gece gece geldik. Tabii yine acayip kalabalikti. Bu meydan bence dunyanin en guzel meydanlarindan biri ama insansiz gormek lazim. Ben gece bosken ve kisin daha tehna iken gordugum icin guzelliginin farkina varabildim. Ama cogu kisi gorunce kalabaligi" aa Venedik'te bu mu" diyorlar!! Haksizda degiller. Cunku insan yiginindan guzelim eserler ve meydan kayboluyor. Bende birkac resim cektim ama makinami havaya tutarak ve insanlari almayarak.





Bu meydanda cok guzel cafe'ler vardir. Yazin her zaman onlerinde piyano ve keman ile klasik muzik calinir.



Ben en eskilerin Quadri Cafe'yi cok severim. Ilk turk kahvesi burada icilmistir. Nitekim verdigim linkte tarihi bolumunde bunu anlatiyor. Tabii normalde 90 cent veya 1 euro olan espresso bu cafe'de yaklasik 5,8 euro kadar ama tabii sadece o atmosferi koklamak icin deger. Ben sanirim annem ile bir kere oturmustum. Tabii bu sefer cocuklar ile es gectik. Iceri girip yakisikli garsonlarin ve icerisinin resmini cektim.



Aslinda her cafe ayri bir alem.Hepsinin kimbilir ne hikayesi vardir. Hele karneval zamani cok eskilerde Venedik'te olmayi isterdim. Kimbilir ne entrikalar donuyordu.



Meydani hizlica bir dolastik sonra arka sokaklardan yuruyerek yarislarin yapilacagi rihtima donelim dedik. O anda cocuklar kucuk kanallarda gezen gondollari gorduler. "Bizde binelim ne olur" diye basladilar. Esim hic binmemis, guya Italyan. O gecistirmeye calisti yok pahalidir simdi diye. Ben annemle bir kere bindim ,biliyorum pazarliga da tabii. Bizi konusurken duyan bir gondolcu hemen durdurdu. Pazarlik filan anlastik. Zaten fiyatlar inmis bayagi,cocuklarin sevinc cigliklari ile atladik gondola.



Turumuz dar kanallar icinde tam 40 dakika surdu. Bir ara genis kanal ve San marco onune de cikardi. Nasil kanal trafigi vardi. Ama gondolcularin hepsi anlasmislar. Birbirlerine ozel seslenisleri var. O yuzden diger kanaldan bir baska gondolun geldigini gormese bile duyuyorlar. Yani ses verip cikacam simdi kavsaktan dur der gibi. Tabii Venedik'te ulasim ve tasima hersey tekne ile yapildigi icin ara ara hem yuk motorlari hem gondollar iyice bir karisiklik oluyor. Ama hepsi cok usta olduklari icin ayaklari ile duvarlara dokunup bir manevralar yapiyorlarki.. Kimse carpismadan bazen 4 gondol ayni anda teyet geciyorlar.



Herseyin resmini cekmek istiyorsun.. O kadar guzelki. Eski evler, durgun su,sessiz kanallarda sadece suya giren kuregin cikardigi hisirti. Kapilari acik evler, bambaska hayatlar. Kucuk kanala bakan bir kitapci. Tabii Vivaldi'nin yasadigi ev veya Casanova'nin yasadigi ev.Bizim gondolcu sarki soylemedi ama cogu guzel sarki soyler. Venedik dogumlu olmayan kisi bu isi yapamiyor,boyle bir kural var.







Ruyada gibi indik gondoldan,bu geziyi yapmis olan bilir hic bitsin istemiyorsun o kirk dakika sanki 5 dakika geliyor insana. Doyamiyorsun.

bu resmi kızım 20 kasım 2010'da yaptı! ailecek gondolda


Kizim en onde oturmustu. Oturdugun yerden hizlica kalkamiyorsun,denge bozmamak icin. Benim hareketli kizim uyarilara ragmen arada ayaga kalktigi icin,on bos kaldi bu guzel resimlerini cekebildim. Yoksa genelde hep resimlerde on tarafta kizim vardi. Tabii gondolcunun uyarilarina ragmen her tarafi elledigi icin eline kiymiklar batti. Inince eczaneden bir ilac aldik dezenfekte etmek icin. Kiymiklar parmaginda kaldi. " Yavas yavas cikarlar, nasilsa yuzeydeler" dedi esim. Kafaya takmiyorum ne yapayim. Ama o an hemen dezenfekte ettik. Onu hallettikten sonra regatanin yapilacagi riva dei sette martiri rihtimina yuruduk. Oraya gelmeden biraz once deniz kenarinda oturup pizza ve bira keyfi yaptik. Cocuklar klasik yemekleri domatesli makarna ve snitzel ile mutluydular. Pizza yemeyen yari italyan cocuklar. Inanilmaz ama gercek. Oglum sadece kenarini yer.

Yemek sonrasi hemen katamaranlarin yanasik oldugu organizasyon cadirinin yaninda rihtima oturduk ve ayaklarimizi asagi salladik.

IShares Cup alti Avrupa ulkesini ziyaret ediyor. Ilgililere linkini verdim,detayli bilgi ingilizce okuyabilirler. Ilk etap Venedik'te yapildi. Her etap uc gun suruyor,20 dakikalik 18 yaris yapiliyor. Yarisan tekneler extreme 40 adinda, 13 metreye yakin katamaranlar. Bu sene 10 tekne yaristi. Bunlardan iki tanesi AB adina yarisiyordu,bir amerikan,uc fransiz,bir hollandali,bir ingiliz, iki de oman arap cumhuriyeti. Zaten Venedik'in sakin bir bolgesinde idi yaris. O yuzden o cilgin turist kalabaligi yoktu. Sadece yelken meraklilari vardi. Belki en fazla 60 kisi idik seyreden. Ben itis itis ayakta olacagimizi zannederken keyifle rihtimda oturup seyrettik. Bol bol resim ve video cekebildim. Tekneler dibimizden geciyorlardi.

Cumartesi alti yaris yapildi. Yarisin basinda yani kalkis veya harekette diyelim ruzgari alis cok onemli.Birden pozisyonlar degisiyor. Ilk yarista birinci gelen tekne ,ikinci yarista sonuncu olabiliyor. En iyi Bmw Oracle Amerikan tekne ve Gitana adli Fransiz tekne idi. Hepsi birbirinden guzeldi zaten. Resim cekmeye yine doyamadim.

Bmw Oracle,Gitana


Zaten mekan buyulu Venedik. Guzelim sehrin silueti arkada iken onumuzde sulun gibi suzulen bu tekneler harika idi. Yani yelkenden anlamayan,sevmeyen birinin bile tadina varip takdir edecegi bir goruntu idi.






Cumartesi ruzgar cok yoktu. Ama katamaranlar az ruzgarla da cok hizli giden tekneler. Biz ruzgar cogalsinda bir taraflarini kaldirip tek ayak ustu gitsinler, biraz heyecan olsun istedik. Cumartesi pek nasip olmadi ama Pazar oldu:) Bunlari kullananlar cok usta yelkenciler. O kadar dar yaris alaninda birbirlerine carpmadan koca katamaranlar nasil da dolaniyorlardi. Inanilmazdi. Aralarinda cok meshur skipper'lar vardi. Mesela Ingiltere adina yarisan Ecover teknesininki Mike Golding. Bu kisi uc okyanusu yalniz ve hic karaya basmadan gecmis. Yani bu tip aylar suren bir yalniz kisisel yarisi kazanmis. Cumartesi gununden tek video koyuyorum




Yarislar saat bes gibi bitti ve kanalin o bolumu trafige acildi. Orasi tam cikis oldugu icin arka arkaya criuse gemileri gecti. Tabii 5 metre yakin, dibimizden gectiler. En buyugu Msc Musica'yi arkadan yakaladim. Koca gemi park edilmis kiyidaki kataramanlar ile tam tesat olusturuyor. Annemi Genova'dan gecirdigim gun aklima geldi ayni gemide idi. Birgun binmek isterim. Ben merak ediyorum ama yelkenci kocam hasta olurum ben o 3000 kisilik gemilerde diyor.

Neyse eve donduk biraz dinlendik ve aksam sekize dogru hemen eve yakin genis bir caddede olan Ristorante Giorgione'ye gittik. Ben haftaici tuttugumuz apartmana yakin restoranlari ararken, ilgimi cekmisti cunku sahibi musterilere Venedik sarkilari soyluyor.

Bu restoranda disarida oturup hafif bir yemek yedik. Gercekten
restoranin sahibi birkac sarki soyledi. Cok alemdi. Hemen telefonumla resmini cektim,fotograf makinanim sarsi tamamen bitmisti. Cekmesem uzulurdum. Havalara baka baka soyluyordu sarkilari adam.

Pazar sabahi evde kahvaltimizi yapip yarislar yine 14.30 gibi baslayacagi icin Venedik Arsenal'ine gittik. Arsenal silah deposu demek tam tercume edersek ama burasi gemi insaasi icin de kullanilmis. Cok tarihi bir yer, 8.yuzyildan beri var oldugu soyleniyor. Muze haline getirmisler. Cocuklar icinde, buyukler icinde cok keyifli gezmesi.



Bir bolumde eski gondol ve sandallar,yelkenliler, gezinti kayiklari, savas gemileri ve eski makinali tufekler var.

Eski misil gemisi , makinali tufek


Ilk hasir gondol ,eski gondol..


Eski Venedik gemileri..


Gemi yapilan depo, arsenal eski bolumu



Bahcede ortacagdaki yasami canlandiran bir grup vardi. Cocukler onlarla fotograf cektirdiler,dogusleri seyredip eglendiler. Sonra baska bir bolumunde Italya'nin heryerinden tipik urunler satan degisik tezgahlar vardi. Salamlar ve diger soguk etler,yaglar,soslar, peynirler,focaccia'lar,bademli tatlilar ne ararsan var. Ortaya masalar koymuslar. Orada birseyler atistirdik.


Ne buyukmus Arsenal.. Yine bahcede ortaya bir eski denizalti koymuslar. Gezmedik cok sira vardi uzaktan ihtisamina bakmak ile yetindik. Bahcede olmasi enteresandi..



Arsenal'den cikip yavas yavas bakina bakina regata'nin yapildigi rihtima dogru yuruduk..
Eski Venedik evlerine yine doyumsuzca baktik.



Evimizin yeri Venedik sehrinin tek buyuk parki ve bahcesinin dibi ya,cocuklar ile ben soyle bir banklara uzandik,esim gidip apartman dairesinden hazir bavullari aldi.


Bavullari koyduk rihtim kenarina, uzerlerine yaslandik, basladik yarislari seyretmeye. Erken eve donmemiz gerekiyordu ben konsere yetisecegim icin ama uc yaris seyredebildik ve cok keyifli idi. Cunku ruzgarda vardi ve cumartesi goremedigimiz goruntuleri yakaladik.Cogu katamaran ruzgar ile bir yanini kaldirabildi. Kendimde hatirlamak istiyorum, o yuzden bol resim ve iki video koyuyorum. Bundan sonra her extreme 40 katamaran regatasina varim. Cok zevk aldim dogrusu.






Pazar gunu ilk yarisin videosu ile basliyorum. En uzun bu sayilir. Digital makinam ile video cekeren kendimde seyredebiliyorum. Yani yanda bir elim makinayi tutuyor ve cekiyor. Cok rahat oluyor. Normal video kamera olsa ayni olmaz. Ama zoom yapmamam lazim. Iyi cekmiyor bu video ile anladim. Samandiradan donusleri superdi guzel cikmamis.



Ve tabii ruzgar ile bir yanlarini kaldirip giden katamaranlari goruntusunun, guzel Venedik siluetinin birlestigi video'mu da koyuyorum. Bu benim favorim daha net cikmis. Arkada Venedik ile cok carpici...Kimbilir bu regata bir daha ne zaman Venedik'te yapilir. Iyiki gitmisiz.



Iki kucuk videoda dibimizden gecen ve yine bir yani kaldiran guzel katamaranlari gosteriyor





3 yorum:

GNC dedi ki...

CANIM YİNE ALDIN GÖTÜRDÜN BENİ ÇÇOOOKKK UZAKLARA. :) TAVSİYE ETTİĞİN KİTABI ALDIM ŞU ANDA OKUYORUM "SAKIN KIMILMADA". İNŞALLAH BİR GÜN ŞU TAVSİYE ETTİĞİN YERLERİDE GÖRMEK NASİP OLUR. EN AZ SİZİN KADAR HEYCANLANDIM YAZINI OKURKEN. RESİMLERE BAKMAYA DOYAMADIM. ŞİMDİ YENİDEN İŞE DÖNMEK ÇOK GÜÇ OLACAK. :)
HA BU ARADA HANİ ŞU ERKEN TARİHTE KUTLADIĞIM DOĞUM GÜNÜN VARDI YA ŞİMDİ YANILMIYORSAM DOĞRU TARİH DOĞUM GÜNÜN KUTLU OLSUN CANIM. NİCE MUTLU YILLARA. :))

stria dedi ki...

Che meraviglia! Come al solito mi sono tuffata sulle foto....

ABC dedi ki...

allahım çok seviyorum ben bu bu sehri yaa hemde çok inanın orada rahat yaşayabilirim benim gibi tekne ve deniz manyağı bir adam düşünsenize sabah kalkıyorsun küçük bir kanalda olan evinin önünden küçük tahta hani otaksiye benzeyen tekne ne binip işine gidiyorsun dönüşte belki yine teknenle bir pazar yapıyorsun muhteşem bir şehir ve yaşantı bu sefer gelisimde ahtım var 1-2 gün kalacağım venedikte neysee hayaller de olsa çok güzell çünki venedik çok güzel seviyorum yaa