5 Mayıs 2009 Salı

18.04/19.04 Yoga staji , Ardesio


Yilin ilk yoga stajini Nisan'in ucuncu haftasonunda yaptik, ancak simdi yazabiliyorum. Her zamanki gibi cok guzel gecti ama acikcasi pek dinlenecek zaman olmadi. Cok yogun bir program vardi. Hocamiz disinda toplam 7 kisiydik. Isin enteresan yani iki tane anne ve 16 yaslarinda kizlari vardi. Genc anne olmanin faydalari. Bilmiyorum tabii kizim ileride bu stajlara katilsa kendimi nasil hissederim. Cunku ben isimi,cocuklarimi,evimi,isimi,arkadaslarimi,yaptigim,dusundugum bir suru seyi arkamda birakip 2 gun herkesten uzak kalmayi cok seviyorum. Cep telefonunu yanima almiyor ve hic kimse ile disaridan konusmuyorum. Sadece yuruyus yapmayi ve yoga yapmayi dusunuyorum. Bol bol tek basima kalip dusunmeye zamanim oluyor ve bu benim ruh halime cok iyi geliyor. Zaten hocamizda "elinizden geldiginde cep telefonu ile konusmayip herseyi arkada birakin staj boyunca" diyor. Herhalde bunu en iyi uygulayanlardan biriyim.

Bergamo sehrinin yukarilarindaki Clusone vadisine yakin Ardesio koyune gittik cunku orada yoga hocamizin anne babadan kalma evi var. Ev cok buyuk tam yetmislerin stili dosenmis yapilmis. Bahar ve sonbahar stajlarini hep bu evde yapiyoruz.

Evin en ust katindaki tavanarasinda bir suru yatak var. Birkac sene once yaptigim ilk stajda sira sira konulan yataklarda yatmis ve kendimizi yurttaymisiz gibi hissetmistik. Cok hostu. Artik cok alistigim bir ev. Bu evdeki ucuncu stajim.Ama enteresan her sefer farkli oluyor. Iki kere Nisan bir kere Eylul ayinda gittim maalesef daglik yer diye hava hep yagmurlu idi.

Nitekim bu seferde saat bir gibi Ardesio'ya vardigimizda bizi kapali, gri bir hava karsiladi. Ama yagmur bizi hicbir zaman etkilemedi.Bu stajlarda biz sadece yoga yapmayi dusunuyoruz. Biraz muhabbet ve yerlesme derken saat uc gibi evden ciktik.

Hava kapali olmasina ragmen yagmurlu ve soguk olmadigi icin keyifli idi. Evin hemen arkasindan zaten yuruyus yollari var ve korulara giriyorsun. Bu guzel evin onunden gectik. Ic bahcesi avlusu filan hep freskler ile suslu idi. Atlar nefisti. Bir tanesi de hamile idi. Yavrularda harika idi. Hepsinin boynunda bir can.Etrafta bizim cayirlardaki ayaka sesilerimiz ve can sesinden baska ses yoktu. Nasil huzur dolu bir ortam vardi.












Yukariya agaclarin cevreledigi bu duz alana tirmaninca yayildik ve 1 saat kadar yoga yaptik. Artik son asanalari yaparken yagmur yagmaya baslamisti. Hocamiz her zamanki soruyu sordu."Yagmura ragmen devam etmek istiyor musunuz?" Bizde tabiki dedik. Yagan yagmur yuzumuzu oksarken, mutlu mutlu son hareketleri yaptik. Daha sonra baska bir yoldan eve donduk ve tum sokaklari yuvarlak taslarla kapli ve eski tas evlerin oldugu kucuk bir koyden gectik. Koyun daracik sokaklarindan karli dagin zirvesi cok sasirtici sekilde gozukuyordu.














Gecen sene gittigimiz periler selalesine araba ile gitmek gerektigi icin ve yagmur yuzunden imkansiz oldugu icin hocamiz bizi baska bir selaleden gecirdi. Bu koyun girisinde ufacik bir selale ama ne guzel. Bizim akan su ve kayalari hissedip, gormedigimiz bir staj olamaz .Zaten tas manyagi olan ben, sirt cantami pembe mor ve yesil taslar ile dolduruverdim. Her yerden tas toplayabilirim. Hele o taslar islaninca oyle guzel oluyorlarki. Denizde toplananlar baska dereden toplananlar baska..

Yagmur ve akan sular yuzunden makinam islanmis resimde belli oluyor. Bu fotograf makinasi sudan zarar gormedigi icin bende dikkat etmedim ama bu da bana ders oldu cunku cekilen fotografta cok belli olmus su damlaciklari.. Selale guya ama ufacik yani hepimiz zor sigdik taslik yerine

Eve donunce bes on dakika bir mola ardindan evin en asagi katina indik. Bodrum kati ama onu bahceye acildigi icin aydinlik. Zemine silte ve battaniyeleri serdik. Birkac rahatlama hareketinden sonra kundalini'yi uyandirma egzersizleri yaptik. Bunu ilk defa yapiyoruz cunku artik daha eskidik. Mesela ben nerede ise yedi senedir yoga yapiyorum.Yani gercek anlamda kundalini'yi uyandirmak cok tabii. Bizim icin cok degisik bir egzersiz oldu ve hepimize bir sekilde iyi geldi. Ben 1 saat suren bu egzersiz bitince kendimi inanilmaz enerjik hissettim. Asagida kopyaladigim bir yazi soyle diyor kundalini hakkinda, bilmeyenler icin ekledim.

"Kundalini, insan vücudunda bulunan gizemli evrim enerjisidir. Bu enerji, insan organizmasında uyuyan, hareketsiz potansiyel bir güç halindedir. Kundalini bedende uyumuş halde olan belkemiğinin temelinde yerleşen dinamik potansiyel yaratıcı güç veya enerjidir. Kundalini enerjisi kuyruksokumunda yerleşen Muladhara Çakra merkezinde bulunmaktadır."
Biz aslinda esas hatha yoga yapiyoruz. Bol bol nefes alip verme egzersizleri, fiziksel olarak vucudumuza cok iyi gelen asanalar yapiyoruz. Bu tarz yogayi "beden uzerinde kontrol sahibi olmak icin ustalasma yogasi "olarak tanimlamislar bir yerde.
Hocamiz bizimle uzun uzun ogretici konusma ve paylasimlarda yapiyor ve diger yoga sistemlerinden de uygulama yapiyor. Bu seferki staja da bu kundalini uyandirma egzerzisini koymus. Kundalini yoga icinde "bedende uyku halinde olan enerjileri uyandirma yogasi" demis ayni yazi.

Neyse once gozlerimizi bagladik boylece herkes kimsenin ona bakmadigindan emin olarak daha rahat hareket etti. Ondan sonra her 15 dakikada bir degisen muzik esliginde uyugulamaya gectik.Ilk 15 dakikada sadece muzige uyarak vucudumuzun her yerini titrettik. Sanki yerlilerin dansi gibi. Once zor geliyor ama vucut alistiktan sonra kendini o ritme kaptiriyorsun ve cok dogallasiyor. Yani bana oyle oldu. Sonra muzik degisiyor ve hafifliyor ve 15 dakika dans ediyorsun ama bu istedigin bir dans. Yani vucudun sana ne soyluyorsa, onu yapiyorsun. Bu dogal gelen dansin sonunda yine muzik degisiyor. Bu sefer yere oturup yine 15 dakika muzik esliginde kendini dusuncelerine birakiyorsun. Son 15 dakikada hic muziksiz yere yatip dusunuyorsun.

Kendimi cok iyi hissettim bu bir saat sonunda. Cok guclu ve dipdiri.. Bir daha yapmak isterim bu egzersizi. Zaten sirtindan yukari bir urperti halinde yukselen bir enerjiyi ilk titremeler sonrasi hissediyorsun. Yani ben hissettim digerlerini bilemem.

Aksam yemek pisirilmedi her zaman stajda yaptigimi gibi pizza ismarladik koyun pizzacisina. Asanalar ve egzersizler bittigi icin biraz sarap icebilme hakkim dogdu. Onden tursu,zeytin,peynir gibi seyler ile aperatif aldik.Pizza sonrasi arkadaslardan birinin getirdigi bademli keki de goturduk.

Ardinda saat on gibi el fenerleri ile yakin koruya yuruduk. Gecen seneki Nisan ve Eylul stajinda karanlikta fenerli sonra isigi kapatip yurumustuk. Rahatlama egzersizlerini karanlikta yapmistik. Bu sefer 10 dakika gozler acik koruda oturduk. Ne rahatlama,ne nefes,ne mantra egzersizleri yapabildik cunku yagmur basladi. Mecbur eve donduk.Kahve ile somine karsisinda biraz sohbet derken saat onbir gibi yatmistim. Bir kisim asagida ikilere kadar sohbet etti ama ben istemedim ve hemende uyumusum.. Butun gun bu aktiviteler aslinda cok yorucu ve uyumak onemli cunku sabah yedide uyanmamiz gerekiyor.

Tabii gec yatanlar sabah yedide uyanamadilar. Sekizlerde kalktik. Hemen bir kahve icip ac karnina yine asagi zemin kata indik. Bu sefer dinamik meditasyon yaptik. Bunu da ilk defa yaptim. Cok hosuma gitti. Burada muzik ile 10 dakika nefes alip veriyorsun. Hizli hizli ve ritmsiz. Yani ritmi hep bozacaksin cunku ritm olmadan nefes alip vermek vucuda cok baska etki yapiyor ve icine attigin seyleri cikartiyor. Bu on dakika bitince, muzik degisiyor ve yine 10 dakika vucudunun sana soyledigi seyi yapiyorsun. Aglamak olabilir,bagirmak,gulmek olabilir. Tabii gozlerimiz bagli olmasina ragmen bence herkes icinden gelen duyguyu cekindigi icin disari atamadi. Ya da sessiz sessiz davrandi. Digerleri ne yapti,ne hissetti bilmiyorum. Zaten bizi sadece hocamiz goruyordu. Benim vucudum bana sadece yerinde dur ve hareket etme dedi. Ve devamli esniyordum, ama ne esnemek.!! Sanirim su son zamanlarda benim uzerimde cok yuk vardi. Cok yorgunmusum. Zaten con enerji dolu bir insanim, bir suru insan benden enerji aliyor ve bu sanirim beni cok yoruyor. Neyse 10 dakika muzik esliginde esneyerek bir rahatladim. Ucuncu on dakika ise ayak tabanlarini iyice yere basarak hizli hizli ziplayarak,en yuksek sesinle hu,hu,hu diye bagiriyorsun ayni afrikali yerliler gibi. Ama inanilmaz rahatlatici bir olay. Sanki ustunden tum gerginlikleri atiyorsun. Zaten yerlilerde dans ederek cogu zaman desarj olmuyorlar mi? Sonraki 10 dakika diliminde yine muzikle vucudundan gelen uyari ve istege gore dans ediyorsun. Gercekten dogal olarak geliyor her hareket. Inanilmaz. Mesela bana sona dogru devamli ellerimi havaya uzatip gokyuzune dokunarak,ellerimi kivirarak dans etmek istegi geldi.. O an kendimi cok guclu hissettim. Bunlari yazmayi seviyorum cunku ben cabuk unutan bir insanim. Ileride bu yaziya geri donup o yoga staji nasildi bakmak isterim. Herseyi anlatmaya hocam karsi ama ben ufak detaylar veriyorumki o iki gunden bazi anlar yazili kalirsa ileride daha net hatirlarim. Son 10 dakikalik dilimde buldugumuz yere uzanip muziksiz 10 dakika kalip dusunduk.

Artik iyice yeni enerji ile dolmus dipdiri olarak kahvaltimizi ettik. Sonra arabalari alip yakin bir koye gidip,ordan kirlara tirmandik. Yuruyus cam agaci ve diger agaclarin arasindan pek keyifli idi.



Korunun usteki bolumune ulastigimizda bizi onbes dakika serbest kaldik.Hocam " kendi kendinizle kalin,dogayi seyrederek dusunun" dedi. Boyle kendi kendine yalniz kalma ve yurume cok guzel birsey. Hepimiz bir yere dagildik ve onbes dakika sonra kayanin onunde bulusalim dedik

Kimimiz kayanin cevresinden ayrilamadi.. Ben yavas yavas asagilara uzandim. Cunku koru tum hasmeti ile ayaklarimin altinda idi ve beni cagiriyordu. Agaclara,yapraklara baka baka temiz havayi icime ceke ceke yurudum yavasca.Kendimle oldum ve cok huzurluydum.Tabii resim cekmeyi de ihmal etmedim. Hocamiz bizi hep boyle yogun enerji dolu yerlere goturur. Kayalara,agaclara dokunururuz. Ayaklarim beni asagilara surukledi cunku akan suyun sesi geliyordu. Dere ve tas olan her yer beni cektigi icin en asagiya indim. Kucuk derecigi kesf ettim ve ordanda tas topladim. Sonra yuzumde bir tebessum, elimde taslarim kayanin etrafinda coktan toplanmis grup ile bulustum.

Yasadigimiz hayat yuzunden dogadan uzak kaliyoruz. Ben guya sehir disinda oturuyorum. Iki dakikada tarla ve kirlara ulasiyorum. Aksam eve gelince cocuklar ile ilgilen, bahce ile ugras zamanim yok cikmaya. Bazi haftasonlari isim cok olmazsa bisiklet ile kirlara kendimizi atiyoruz. Ama yine de bizim cevremiz yasanan ciftlik bolgeleri. Bu resimlerdeki koru gibi el degmemis ve dogal saf bir enerji ile dolu olamaz. Ben bu tip yerlerde doganin buyuklugunu ve esrarengizligini cok hissediyorum. Birseyler beni sarip sarmaliyor. Resimler benden daha iyi ifade edecek belki de bu hisleri..








Tum grup toplaninca benim gittigim derenin oldugu duzluk alana gidip yine 1,5 saat kadar yoga yaptik. Sonunda yagmur basladi. Nitekim rahatlama meditasyon egzersinde yagmur bayagi ciseliyordu. Ama kendimi iyice kaptirmisim yuzume degen yagmuru fark etmedim bile. Ve kapali gozlerime ragmen mavi bir gokyuzu gordum ve kendimi disaridan gordum. Gulerken,yoga asanalarini yaparken. Yani sanki ucuncu goz ile seyrettim. Iste beyni boyle serbest birakmayi basarip , bu tip seyler gorunce cok mutlu oluyorum. Isin enteresan tarafi ilk etapta aklima kizim geldi sonra bunlari gordum. Nitekim hocam soyle acikladi. Beyin her zaman normalde dusundugu rutin seyi buluyor ve onunla kendini orada oyalarken diger taraftan fiziki bedenden ayirabiliyor.Yani kendin kendi beynini kafaya alip kandirmis oluyorsun. O arada bir kisim ugrasirken sen digeri ile vucudunun disina cikiyorsun. Yani ne kadar turkce dogru acikladim bilemiyorum. Ama iste bana oluyor.

Sonra yavas yavas baska yoldan evde donduk. Saat 16'da oglen yemegi yedik.Kurt gibi acikmistik. Milano'da getirdigimiz salamlar,mortadella,prosciutto,dag peynirleri ile taze ekmek ile sandvic yaptik ve yaninda bol salata yedik.Artik ip koptu bol bol yedim. Sonra 15 dakika herkes yalniz kalsin dusunsun dedi. Ben somine karsisindaki koltukta dusunmeye karar verdim ve Inonuvari bir 10 dakika sekerleme yaptim:)

Son asana ve ardindan rahatlama,gevseme egzersizlerini cati katinda yaptik. Erkek ve kadin enerjimizi dengelemeyi yaptirdi gevsemede. Her insanda ikisi de var. Biri az biri fazla. Ideal olan bu enerjilerin esit olmasi ve dengede olmasi. Erkek enerji dedikleri gunes gibi. Yani cok daha pozitif,guclu,realist.Kadin olan ay gibi yani duygusal,negatif ve daha ic donuk ve narin. Kisa yazdim bu sefer ama bu enerjiler onemli..

Her stajda konusmalar ve yaptiklarimizla birseyler ortaya cikiyor. Bu sefer hocam bana sende autostima yani tam tercume edersek ozdeger cok fazla dedi. Bu dogru. Bu kendine cok deger vermeyi okullarim bana asiladi. Universitedense daha cok lisem. Bizim liselilerin hepsi biraz benim gibidir. Tabii aile yapim ve mutlu bir cocukluk gecirmem ve kendi disa donuk karakteriminde etkisi var. Ama iste bunun da fazlasinin iyi olmadigi ortaya cikti. Cunku sen kendine gore kriterler koyuyorsun, onun disinda gozukmek, anlasilmak istemiyorsun. Baska bir sekilde tanimlanmak,bu gibi seyler sana zayiflik gibi geliyor fakat yanlis dedi. Tabii cok detayli konustuk.Buraya birazda kendime not olarak kisaca yazdim. Blog gunlukvari ya.. Her stajda birseyler cikiyor ortaya.. Eylul staji benim icin agir ve negatif bir stajdi mesela. Ben mesela hatami da zor kabul ederim yani genelde pek hata yapmam. Ama benim hata olarak gormedigimi baskasi hata bulabilir. Bunun uzerinde de calismam lazim. Sanki her zaman benim yaptigim dogru olacak degil ya..

Neyse ben genelde zaten kimseyi yargilamam ama bundan sonra ne kendimi ne baskasini hic yargilamamaya calisacagim. Cunku etrafimiza koydugumuz kalkan sayesinde kuvvetli gozukmek istesekte degiliz aslinda. Onemli olan en icimizde olan kuvvetli. Bunu bende cok iyi biliyorum ama bende bazen yanilgiya dusebiliyorum.

Bu aralar bu konuda cok dusunecegim kesin..Yazin Alacati'da derin muhabbetler beni ve arkadaslarimi bekliyor.Bahcemde ah cok ozledim ya. Soyle minderlerin ustunde elimizde saraplar, sabahlara kadar..


4 yorum:

ABC dedi ki...

canım yaw burası harika bir yer sırf buralara gidebilmek için yoga ya bile başlayabilirim inan çok güzel yerler çok beğendim canım insan burda huzurun karesini bulur tam bizim gnc ye göre yerler hemen söyliyeyim baksın hoş o blogu benden iyi takip ediyor :)) optum

Adsız dedi ki...

:)Güzelim malesef ben daha yeni görüyorum bu görüntüleri. Nasıl deli gibi çalıştığımı sen biliyorsun eskisi gibi her sabah gelir gelmez açıp okuyamıyorum malesef. ama çok haklısın bu görüntüler beni resmen mest etti. Benim gibi toprak ve doğa delisi bir insan için inanılmaz güzel görüntüler. Bir an karadenizin yayla görüntüleri geldi gözümün önüne. Bizim gibi Alışveriş Merkezinde çalışan insanlar zaten normal olarak temiz havaya hasret kalıyorlar. Sürekli kapalı mekan ruhumuzu köreltiyor. ama böyle mekanlar beni inanılmaz pozitif etkiliyor. Tazeleniyorum. :))

Adsız dedi ki...

Süper yazmışsın arkadaşım.

Koyvermenin anlamı nedir ki...? Neyi koy veriyorsun ? Hayatı mı vücudunu mu ?
Yoksa kendine olan saygını mı ?

Kendini koyveremezsin... Her ne olursa olsun...

Yogaya sarıl bence.... helal olsun derim sana..

Bu yazıya neden böyle geç yanıt verdiğime ise... sakın aldırma..

Öptüm seni güzel anne. Ben ve sen ve bizim gibiler, hayatın tatlarıyız bence... Bizlerle olanlar çok şanslı..... bence.

Ben 1.5 ay turdayım... 28 temmuzu takvime koydum bile.
eronatic

Adsız dedi ki...

bu yazı benim ıcın cok guzel bir tecrube oldu arkadasım...ucuncu goz ıle ılgıle yorumların cok ılgımı cekti...ben sufızımle ılgılıyım ya YOGA da yakın...okyanusun otesinden kocaman sevgiler...