16 Kasım 2008 Pazar

yepyeni bir gunluk icin ilk yazim....

Nihayet yalniz basima evdeki mac'in basina oturdum.Biri 10 , digeri 4 yasinda iki cocuk annesi ve fulltime calisan bir bayan olarak bos zaman bulmak cok kolay olmuyor.Son zamanlarda internette gezinirken yavas yavas blog mucizesini kesfettim. Alacati yaziyorum ,kendimi bir blogta buluyorum, zencefilli kurabiye tarifi diyorum, yine karsima bir blog cikiyor..Bir blog ilgimi cekiyor,onu okurken o blog yazarinin baska takip ettigi blog sayfasina atliyorum.Birkac gun icinde blog acmak ile yillar once biraktigim gunluk yazma aliskanligina donebilecegimi gordum.Hemde oyle basit bir gunluk olmayacakti ; aklimdan her an gecen binbir dusunceyi , istedigim zaman yaziya , hemde resimler ile dokebilecegimi gordum. Gezdigim yerleri , begendigim kitaplari , filmleri , yemekleri ve daha bircok konuyu sadece sozle degil yazi ile bircok kisi ile paylasabilecektim. "Bu ne muthis bir olay " dedim kendi kendime .Eski blogcular gulecek benim halime ve belki bu yaziyi okuyan muzip olanlar "yemin et" " gunaydin" gibi yorumlar yapacaklar iclerinden.Nitekim kendimde muzip bir kisilige sahip olarak bu satirlari yazarken guluyor ve bu lafi ediyorum.Ama ne yapayim iste yazmak istiyorum blog acarken yasadigim ilk duygularimi.. Cunku yillar sonra geri donup okumak cok zevkli olacak eminim buna. Nasil eski gunlukleri okurken guluyoruz,, ayni sey iste..


Icimdeki tek tereddut su..Zamanim olacak mi? Ortaokul ve lise yillarimda hergun gunlugume yazardim.Universitede bu aliskanlik ayda bir defadan, iki ayda bire , evlenip anne olunca yilda bir defaya indi. Is hayatinda bilgisayar kullanmaya baslayinca tukenmez kalem ile gunlugume yazi yazmak cok zor geldi.Hele benim gibi cirkin bir elyazisi olan biri icin bir iskence haline donustu.Bilgisayar mucizesi sayesinde sanirim zaman kisitli bile olsa el yazisina gore cok daha hizli olacagimdan bu sefer daha verimli olacagim.

Bir ilk ile basliyorum. Aklima ne gelirse , ne istersem yazacagim...Yasasin.!!!! Sayfa duzeni , resimler koymak , arsivi duzenlemek ve daha bircok seyi deneye deneye ogrenecegim.Cok zor olmasa gerek..Yazmak icin bol bol zamanimda olursa ne mutlu bana. Sanirim yazilarimi cogu zaman gece gec vakit yazacagim...Herkes uyurken ve dusuncelerimle basbasa kalinca,,,

Italya'da yasadigim icin klavym turk degil..Noktalamalar turk bloglarindaki gibi cikmiyor.Belki bu duzeltmeninde bir yolu vardir.. Tesaduf bu yaziyi okuyan ve isin erbabi olan blogcu varsa bana comment ile yardim etsin lutfen. Konustugum diger iki dilde de yazabilmek isterdim. Paylasimim bu dilleri konusan dostlarimla ya da bloguma gozu takilan turkcemizi anlamayanlar ile de olsun isterdim..Ama bir dili anadiline yakin konusmak baska , o dilde anadilin gibi rahat ve icinden geldigi gibi yazabilmek baska...

Biraz isinayim su yeni gunlugume , ileride bu iki dilde de yazabilmekte isterim arada :)))

3 yorum:

Cem67 dedi ki...

Çok hoş,tatlı bir blog olmuş
...//

GNCabici dedi ki...

Çok doğal. Kitap yazmanın provası gibi.
Merak uyandırıyor. Başka bir kültürü senin gözünle tanımak hoş olacak bence. Gezi yazılarını merakla bekliyorum. Ha birde padişahlara yaraşır sofraların anlatımını tabi.
Bu yoğunlukta bu yazıları yazmayı becerdiğin için ayrıca tebrik ederim :)

Adsız dedi ki...

Gayet güzel olmuş. Nedense göz atmadan duramadıklarım köşesinde benim sitem yok. Neden acaba? eronatic