19 Kasım 2008 Çarşamba

Eski dostlar...

Bugun eski dostluklar hakkinda yazmak istedim aniden... Son zamanlarda dostlarim cok duygusallasmaya basladilar.. Degisik mailler geliyor ve icindeki bir cumle beni de hemen duygusallastiriyor.. Yasimiz kirka yaklasti bazilarimizin gecti ve eski dostluklarin onemi daha cok meydana cikiyor. Bir arkadasim soyle yazmis bugun " Bence iyi dostluklar ve arkadaşlıklar görüşemesen de konuşamasan da ,ilk biraraya geldiğinde kaldığı yerden devam edebilenlerdir.Tabi ki aramak, aranmak ,hatırlamak, hatırlanmak da önemli fakat hayat şartları çok acımasız ve herkesin işine ,ailesine karsi birçok sorumlulukları var, sıkıntıları, dertleri var o yüzden eskisi gibi sık görüşülemiyor " ...Ne kadar da dogru ifade etmis.... Ben cok telefon eden bir arkadas degilim. Ama bende her zaman inandim iyi bir dostluk seneler sonra gorustugunde tekrar ayni yerden devam eder, biraktigin gibi.. Bu yaz eski lise arkadaslarim supriz yaptilar. Bazilari ile 20 senedir gormedigim cok yakin bir lise arkadasimin evinde bulustuk Cesme'de.. Enfes bir gece idi..Hicbirsey degismemisti. Bizler anne olmus , is kadini olmus ve olgunlasmistik. Ama icimiz ,kendimiz ayni idik... Bu yaz birde facebook'tan beni bulan bir ilkokul arkadasimla bulustum.. Kendisini nerede ise 30 senedir gormedigim halde yine biraktigimiz yerden basladik...

Milano'da yasiyorum ve bir suru yeni arkadas edindim. Bazilari dostum oldular .Omur boyu hep var olacaklar benim icin .Dunyanin baska yerlerinde yasayan birkac dostum var hala onlar ile irtibattayim. Ve tabiki Turkiye'deki dostlarimla bagimi hic koparmadim.. Cocuklar vaktimizi cok aliyor . Anne bana olmak guzel sey ama derdi de cok . Cocuklar buyuyup gidecekler ve bizi arasalar bile yine de kendi hayatlarini yasayacaklar. Iste o zaman eski dostlar yanimizda olacak... Annem bana cocuklugumdan beri "arkadas sahibi olmak cok onemli. hicbir zaman arkadaslarinla bagini koparma.." derdi. Simdi ise" bak ben dul kaldim, sen Milano'ya yerlestin,abinin kendi hayati var .Benim arkadaslarim olmasa simdi ne yapardim " diyor..

Okuyan herkese ve kendi dostlarima sesleniyorum..Dostlarinizin kiymetini bilin..... Nerede olursa olsunlar..
Uzakta olsun yakinda olsun dostlarinizi da ihmal etmeyin..

1 yorum:

Adsız dedi ki...

sevgili dost
türkiyeden sana selam..şu an hastayım ve uzun zamandır ilk kez 2 gün evde kalma durumum oldu..işe gitmediğim için senin bloguna yazı yazma şansım doğdu..
harika bir iş yapmtın..yazılarına herzaman akıcı dilinden ve olayları sanki yaşıyormuşuz gibi anlatmandan dolayı zaten biliyorsun hayranım:))hep gönlüne kalemine sağlık derim...bu tarz bir blog hazırlayarak seninle daha çok şeyi paylaşacagımıza inanıyorum...geçengünkü verdiğin tarif yanında hani bruch var diye:)))bu zencefilli kurabiyeleride n uygun zamanda deneyecegim..eski dostlar yazında anneciğinin sözüne katılmamak elde değil..herzaman herkezin yeri farklı..ama can dostlar herzaman hatırlanmalı..uzaklarda bile olsalar kalplerimizi ısıttıklarını bilmeli..
sana mandalinalarımın sarardığı ,sonbahar renklerinin yoğunlaştığı bahçemden sevgilerimi yolluyorum..yine gel yine sana limonçellolu pasta yapayım..çok beğenmiştinya:))
öpüyorum canım arkadaşım
namı diğer misafirperver.)))