19 Kasım 2008 Çarşamba

Yagsiz elmali tart


















Bu aksam yalnizim...Esim arkadaslari ile yemekte. Cocuklar ile oyun , kucuge masal okuma derken ikisini de 21.30'da uyutup hemen kendimi mutfaga attim. Devamli evde yemek pisiren,hamarat bir asci oldugumu zannetmeyin ama guzel kokulu kurabiye ve tart yapma cilginligi icindeyim bu aralar.

Yillar evvel Milano'da ilk yillarimda babamin ve enistemin yakin arkadasi ve Italyan esinin evine gitmistik. O aksamustu bize sadece cay ile bu elmali tarti ikram etmisti. Mis gibi tarcin kokan bu tarti sunarken bize " hic sismanlatmaz cunku icinde tereyag veya margarin yok" demisti. Ben bir yerde guzel birsey tattigim zaman bir kagida mumkunse tarifi yazmaya calisirim. Nitekim o gun annem ve teyzemde yanimdaydilar. Teyzemin yazisi ile bir kagit ustunde bu tarif , Milliyet gazatesinin zamaninda verdigi , kucuk ve mutevazi yemek kitabimin icinde durdu senelerce.. Hic ama hic denemedim ama hep istedim.. Bu gece nasip oldu.. Pek de guzel oldu.Simdi ilik , ilik iki parca yedim yaninda guzel okkali bir espresso ile...

Cok basit aslinda.. Iste tarifi:

2 yumurta
1 bardak seker
1 bardak un
2-3 adet elma
kabartma tozu
tarcin
1 bardak ceviz

Yazim sirasi ile hepsini karistirin. tarcin dozu keyfe gore ama ben bir corba kasigi koydum cunku tarcin delisiyim..kabartma tozu da yazilmamis ne kadar. Ben pek becerikli degilim , kendimce 1 yemek kasigi kadar koydum..maharetli olaniniz belki ayarini daha iyi bilir.

Sonra eski kagittaki tarife o zaman teyzem dinlerken 1 saat orta derecede yazmis teyzem . Panik oldum tabii nasil bilecegim ayari diye. Elektrikli firinimda ben 150° de pisirdim ama valla 40 dakika da pisti.Bence arada kontrol edin..Cikinca hemen agzim yana yana tattim:) Ben metal otantik biskuvi kutusuna koydum.Ama tart kabi olanlar oraya koyabilirler... Bende metal kutu hastaligi da var.. Birgun kutularim ve nereden geldikleri uzerine yazi yazarsam sasmayin.Mesela bu resimde tarti koydugum kutunun icinden zencefil ve karanfilli ince noel biskuvisi cikmisti. Kutu Amsterdam'dan gelmisti..O biskuvilerin kokusu kutuya sinmisti...Ondan hep ben metal kutulara turta veya biskuvi koyamayi severim.Gunluk yedigimiz biskuvilerde cok eskiden kalma "vintage" sinifina girecek bir kutu da durur.. Neyse yine dagittim konuyu ama metal kutu konusu acilinca duramiyorum.En iyisi bir ara kutularim hakkinda yazip,resimlerini koyayim bloguma...

Hiç yorum yok: