11 Kasım 2009 Çarşamba

Pumpkin Muffins,Balkabağı Muffins

Uzun zamandır bir tarif yazmadım. Sanmayın ki birşey pişirmiyorum ama ancak değişik olunca yazmaya değer görüyorum. Ekim ayı itibarıyla ve Halloween yaklaşırken her taraf balkabağı doluyor. Ben Türk kabak tatlısını sevmem ama Amerikan pumpkin pie hastasıyım. Nitekim geçen gün bir yazımda bahsettim. Evde pumpkin pie yapamayacağımı bildiğim için başka bir tarif aradım internette ve balkabaklı muffins tarifini görünce " Işte bu bana göre " dedim.

Italyanlar balkağı ile çorba yapıyorlar,fırında parmesan ile pişiriyorlar ve tabii balkabaklı ravioli var. Geçen gün kayınvalidem yapmış, keyifle yedim.Ne yazık ki eşim sevmiyor balkabağı:(

Açıkcası bu muffinleri kendime ve şirketteki arkadaşlara yapmış oldum.Pek güzel oldular.Normal muffin'e nazaran içleri kabak püresi dolu olduğu için çok daha yumuşaktılar.
Kabakları kaynatıyorsunuz dilimleyip, hemen yumuşuyorlar ve sonra onları püre haline getiriyorsunuz. Ben orta boy bir kabağın yarısını kullandım. Pürenin nerede ise bir küçük su bardak kadarını ayırdım. Tavsiye ederim..Ertesi gün integral makarna yaptım. ( Türkiye'de yoksa normal makarnaya da yakışır) Sonra bu püreyi sos olarak karıştırdım,üstüne bol sızma zeytinyağı ve parmesan rende koydum.. İnanılmaz lezzetli oldu. Ayrıca balkabaklarını haşladığım suyu da atmadım çünkü kabak lifleri ve turuncu suyu kalmıştı. Suyu sonra tekrar kaynatıp içine küçük pasta attım yani şehriye gibi. Yıldız,denizkabuğu küçük bir sürü cins var burada çorbalar için. Birazda et suyu veya sebze suyu küpleri de katabilirsiniz.Nefis bir çorba oluyor.

İşte tarif: Amerikan ölcüsü cup var ama siz küçük su bardağı da kullanabilirsiniz.Ikea'da cup ve ml ölçüleri için metal ölçek var süper,tavsiye ederim.

çaykaşığı büyük olanlardan kullanın türklerin ki küçük

2 cup un
2 caykaşığı kabartma tozu
1/2 caykaşığı karbonat
1 caykaşığı tarçın
1/2 caykaşığı toz zencefil
1/2 caykaşığı toz küçük hindistan cevizi tozu ( ingilizcesi nutmeg italyancası noce moscato)
1/2 caykaşığı tuz
1 can ya da 450 gr balkabağı püresi
1/3 cup erimiş tereyağ
1/2 cup süt
1/2 cup kahverengi şeker
1/4 cup toz şeker
2 büyük çırpılmış yumurta
1 caykaşığı vanilya özütü
1/2 veya 3/4 cup dövülmüş pecan cevizi yoksa orda normal ceviz
isteğe bağlı: tarçınlı şeker üzerlerine serpmek için.ben bir daha yaptığımda karanfil tozu serpmeyi düşünüyorum.

Büyük bir kase içinde un,kabartma tozu,karbonat,tarçın,zencefil ve tuzu karıştırın.Baska bir kase içinde balkabağı püresi,erimiş tereyağı,süt,çırpılmış yumurtalar,şekerler, ve vanilya özütünü karıştırın.Bu karışımı kuru karışıma ekleyin. En son cevizleri ekleyin,fazla karıştırmayın. Sonra kağıt ya da aliminyum muffin kaplarına 3/4 dolacak şekilde karışımı dağıtın. 12 adet filan çıkıyor. 180 derece 20 ila 25 dakika fırında pişirip afiyetle yiyin. Ilık süper oluyorlar.Birkaç gün dayanırlar benim gibi metal kutuya koyarsanız. ( Bu arada kutum nasıl??) Ertesi günler ben mikrodalga da ılıtıp yedim.

3 yorum:

KUZUM dedi ki...

Eline sağlık cnm ,güzel tarife benziyor balkabağı tatlısına ben bayılırım muffınde de güzel oluyordur eminim. Ama yaparmıyım bilemiyorum tabi:))
Çorba tarifinde hoş bu daha enterasan geldi bana nedense.
Bu arada hello kitty teneke kutun süper....
öptüm

Carriemel dedi ki...

bence de sen çorbayı dene canım.Bayılacaksın...

Matilda dedi ki...

çok lezzetli gözüküyor gerçekten ama içindeki malzemeler çok kolay olmadığı için hazır yemeyi tercih ettim ben.eline sağlık