13 Kasım 2009 Cuma

In pArte Morgan,Marco Castoldi-Mauro Garofalo

Evet bu İtalyanca kitapta bitti. İki defadır İtalyanca okumuşum hem bu yüzden hem bazı özel sebeblerden dolayı bundan sonraki kitabımı İngilizce okumalıyım. Aklımda Elif Şafak'dan bir Türkçe kitap okumak vardı ama biraz bekleyecek.

İtalyanca olup,bence hiçbir zaman yurdumuzda basılmayacak bu kitap sizleri pek ilgilendirmeyecek ama ben birazda kendim için yazayım istedim.

Kitabı bir çırpıda bitirmedim çünkü ağır bir dille yazılmış ve devamlı müzik üzerine analiz var. Yavaş yavaş sindirerek okudum, bazı cümlelerin altlarını çizerek. Yazan Marco Castoldi sanatçı ismi Morgan. Ben son zamanlarda bu kişiye aşığım desem!!

Zaman zaman ayrılıp birleşen İtalyan Bluevertigo grubunun kurucusu ve solisti ve bas gitarcısı.
Altı yaşında gitar,sekiz yaşında piyano çalmaya başlamış. Onun şarkılarını yeni yeni tanımaya başladım aslında ama kendisini çok sevdiğim tv programı X-Factor'da hem yargıç hem eğitmen. Müzik üzerine olan bu talent reality programından canlı yayınına katılınca bir yazımda bahsetmiştim. Adamın müzik bilgisine hayranım. Jazz,blues,klasik,rock,soul,funky,tüm İtalyan sanatçıları herşey üzerine bilgisi var. Müzik ve şarkılar üzerine inanılmaz analizleri var. Kitabı okurken çok şey ögrendim ve bu dünyaya şöyle bir dalmış oldum. Umarım Morgan'ı da live dinlemek ve burada yazmak nasip olur. Kendisinin müzik konusundaki bilgisi ve bunu şunuşuna hayranım ama tarzı ve giyimi,stiline de bayılıyorum. Çok çekici bakınız...

Kitapta çok şeyin altını çizdim ama birkaç tanesini yazabileceğim çünkü kitabı okumadan bir anlamı olmuyor cümlelerin.Tercüme edebildiğim kadar!!

"Bach'ı çalmak karmaşık ama dinlenmesi kolay, çünkü yapımındaki kompleks veya karmaşıklık dinlenmesinin kolaylığını belirliyor."
"Dizayn lüksün düşmanıdır"
"Sanat felsefenin pratiğe konmasıdır"
"Ritm aslında bir ipnozdur"
"Şair basitliği kullanarak kelimelere derinlik verir"

Hiç yorum yok: