7 Ekim 2009 Çarşamba

Sonbahar öncesi bahçeme zaman ayırdım...

Gecen Cumartesi herhalde alti saat bahcede calismisimdir. Rahmetli kopegim sagolsun son aylarinda bahcedeki bitkilerin bir kismini halletmisti. Ismi latince Ericaceae olan bitkilerin ekili oldugu yere gidip gidip ihtiyacini gorurdu. Herhalde bu bitkinin daglari hatirlatan kokusu av kopegi oldugu icin ilgisini cekiyordu. Zamanla tabii patilerinin degmedigi en dis kisim disinda yerde ekili birsey kalmadi!!

Tum topragi capaladim,yabani otlari yoldum ve topragi hazirladim. Sabah aldigim yeni erica'lari bir guzel ektim. Iyi bir calisma oldu. Yoruldum ama isim bitipte; mis gibi kokan topraktaki bu guzel renkli bitkileri duzenli ekilmis halde gorunce tum yorgunlugum gecti. Ucta olan zarar gormemisler 2004 yilinin Ekim ayinda ekilmisti. Ne kadar buyuk duruyorlar yenilerin yaninda. Mahsus fotograflarini cektim hatirlamak icin. Bakalim kac sene sonra tamamen buyuyecekler ve topragi kapayacaklar.. O hale geldiklerinde yine fotograf cekerim. Burada hava cogu zaman yagisli oldugu icin bitkiler inanilmaz hizli buyuyor.

Bahcenin diger bir bolumu sirf lavanta idi. Cok guzel ve mis kokulu bir cicek. Ama arilari topluyor ve inanilmaz buyuyor. Yilda uc kez budaman lazim. Lavantalarimizin cogunu soktuk cok az bir bolum biraktik. O bos kalan yere de yine erica ve baska bir cins bitki ektim. Bu sefer erikalari farkli sectim. Bazilari kisin bazilari baharda cicek acacaklar.

Saksilara da cicek diktim. Yine boyle tum mevsim yasayan ve soguga, kara,don olayina dayanikli bitkiler. Hala isim bitmedi artik onumuzdeki haftaya son saksilari bitiririm.Yillar once bahce ile ugrasmayi bu kadar sevecegim soyleseler inanmazdim. Gecen kisin yagan kar balkonumdaki ciceklerin de bazilarini oldurmustu. Orayi da biraz yeniledim. Esimin itirazlarina ragmen kucuk bir sarmasik bile ektim .Her tarafa yayilirsa sen kesersin dedi. Cunku balkon saksilarinin altinda olan sarmasik farkli o bir sure sonra kuruyor. Yeni diktigim yesil sari sarmasik hep yesil.

Bilhassa annem de gorsun diye cektim ve fotografi koyuyorum. Birde tabii 1 sene sonra ne hala gelecekler diye hatirlamak icin :))
Bugun sabah hava kapali idi. Kac gundur kapali ama 24 derece ve hic yagmur yok. Azicik suladim bahceyi.Hic ise gitmek istemedim. Oyle bahcede oturup ciceklere,bitkilere bakinmak, cay icmek istedim. O kadar huzurlu bir ortam vardi ki.. Bazen ev kadini olmak istiyorum. 40 yas sonrasi bu istek iyice artti. Evim ve bahcem ile ugrasacak zamanim daha fazla olsun,rahatca yemek yapip, egleneyim ve rahatca kitap okuyayim.Hic denemedim,nasil olurdu acaba? Is hayatini ozler miydim??

2 yorum:

orta kahve dedi ki...

bahçe dizaynı düzen herşey harika tebrik carriemel...zevkli hatunsun düzenli hatunsun vesselam:)sevgiler

GNC dedi ki...

Güzelim ellerine sağlık, bahçen harika görünüyor.O kadar saat uğraştığına deymiş doğrusu. Bayılırım bakımlı bahçelere.Bende toprakla uğraşmayı çok severim. Severim demek ne kalime hatta bayılırım. İleride hayalim yazlıktan ziyade geniş bir arazisi olan bağ evi almak. Emekli yıllarımı toprakla geçirmek. :)) Evde oturmak ile ilgili yazdıklarına da bir iki ilavem olacak.Senin gibi kıpır kıpır bir insan enerjisi ele avuca sığmayan bir insan en fazla 2 ay bilemedin 3 ay içersinde sıkılır. Bak kuzuya tamam yeter artık çalışayım demeye başladı. Yok biz çalışmadan yapamayız güzelim...