27 Ekim 2009 Salı

Simdi Alaçatı Pazarı'nda dolasmak vardı...

Simdi Alaçatı'da evimden cıkıp pazara gitmek vardi. Bes sene evvel galiba kisin bir kere gordum bu harikulade pazari. Pek kış halini hatirlamiyorum. Yaz meyve ve sebzelerinin renkleri baska tabii ama kisin az kisi dolastigi icin bir hos olur sanirim.Umarim bir kere nasip olur ve kis fotograflarini da cekerim. Bu yaz iki uc defa gittim pazara..Evimin dibi zaten. Bir keresinde sabah erken gittigim icin rahatca fotograf cekebildim.

Fotograflari cekerken daha bos olan pazarda yurumek ,burnuma devamli gelen sebze ve meyve kokulari ic ice olmak harika idi. Genelde saticilari cekmemeye calistim ama herkes "" a gazeteci misiniz? cek abla cek" diyordu. Ben ozel blogum icin cekiyorum diye hep izin aldim ama kimse de cekinme yok valla. Cok hosuma gitti.

Bu pazarda yururken her sebzeyi satin almak istiyor insan. Sebze manyagi olarak ve sabahin erken saatlerinde kahvalti yapmadan dolasirken beynimde bin turlu yemek pisirdim. Tatil boyu fazla evde yemek yapacak zamanim yok ama hani hep Alacati'da yasayan bir ev kadini olabilseydim, bu pazardan elim kolum donerdim her zaman:))


Hele yesil biberler.Ah o canim biberler. Italya'da bu cesidi yok.Citir,tazecik.Bu sene Turkiye'den birkac cesit biber getirip,kuruttum ve tohum cikardim. Bakalim ekecegim saksilara Mart ayinda Milano'da .
Su guzellige bakin.Domates,salatalik ve sogan ile yaptigin limonlu salataya dogra,menemen yaparken kullan,dolma yap,dolma yapmak istemezsen cigirtma yaninda taze taze tuza banarak ye, patlicanlar ile kizart,tek basina kozle,italyan usulu makarna sosunun icine koy,bos beyaz peynir ve taze ekmek ile ye. Sadece biber yiyerek yasanir bence:)) Herhangi bir evde pisen yesil biberin kokusunu duyunca hemen mutlu olur gevserim. Beni cok iyi hissettiren bir kokusu var..

Bu pazar cok estetik eger o gozle bakarsan.. Su incirlerin ve patlicanlarin durusuna bakin!! Ben kovaya cicek koyup sus yapiyorum evimde,hani incir agacim olsa ben de kovaya evin bahcesine incirleri koyacagim arada atistirmak icin.. Inciri de koparinca hemen yemek lazim. Sagolsun yan komsu gecen yaz devamli"kopar kizim ye bol bol" dedi. Ben koparmazsam o bir tabaga doldurup verdi. Iste Alacati bu ayni zamanda..

Geldim nane,feslegen,reyhanlarin yanina..Buraya baktikca makarna sosu yapasim geliyor.Yaslanip saglikla Alacati'ya yerlesirsem ya da ileride daha uzun orada kalabilirsem, bol bol "italian pasta" yapip arkadaslarimi yemege cagirmak isterim..Zaten bu tezgahlar "git eve yemek pisir" diyor insana.

Soyle su sarimsaklari alip, bir guzel suzme zeytinyagi ve kirmizi biber ile tavada cevirip , hasladigim spaghetti'leri de icine atip bir daha tavada soyle birkac kez ziplatip bir "spaghetti all'aglio,olio,peperoncino" yapasim geldi. Hatta pul kirmizi biber yerine diger tezgahtan tazesini bile alip koyabilirim.


Artik meyve ve sebzeleri birakiyorum ve incik boncuk,terlik,elbise,havlu,ev mutfak esyalari vesaire vesaire "ne ararsan var " kismina ilerliyorum.

Tabii saat ilerlemis oldugu icin yavastan tanidiklara rastlamaya basliyorum. Alacati pazarinda senelerdir gormediginiz arkadaslariniza ,ogretmenlerinize ,annenizin arkadaslarina her an rastlayabilirsiniz. Herkesin o pazardan bir alacagi vardir. Her Cesme'ye gelen" aman bir de Alacati Pazarina ugrayayim" der. Toka alirsin,ihrac fazlasi elbise alirsin,evinde eksik olan birseyi alirsin.

Bu sene ben kizima uyduruk crocs aldim bes liraya. Inanilmaz.Kendime toka aldim. Turkiye zaten toka cenneti.. Yok yok. Hele mandallar. Italya'da ayni mandal 5 euro bizim pazarda 1 lira.. Cennet cennet..Hele dostlar ile elbise ve body veya thshirt ,pijama tezgahlarinin onunde mallari gorup,desip,deneyip,pazarlik edip,"ay alsam mi acaba yine cok sey aldim" ya da "aa al boyle bir daha bulamazsin super ihrac fazlasi bu cok ozel design demenin gulmenin ve o guzel sorumsuz mutlu ortami paylasmanin zevkine ne demeli??

1 yorum:

KUZUM dedi ki...

Cnm arkadaşım,
Biz burda yaşarken çokta sık gidemiyoruz en azından İzmir de yada ben öyleyim .Ama yazın Çeşme de her sene en az 2-3 kere Alaçatı pazarına gitmekten çok keyif alıyorum .Hele senle bu sene birlikte yaptığımız giyim turu muhteşemdi o kısmı anlatırken ve yorumları halimiz aklıma geldi .Ne çok eğlenmiştik o gün ve dünyanın alışverişi yapmıştık.Hepsinide keyifle giyiyorum .En güzel yanıda sende beğendiğim bazı kıyafetleri canı gönülden benimde almam için teşvik etmiştin .Çok insan bu durumdan rahatsız olur .Gerçi hep birlikte değiliz ama yinede sen bu konuda çok açıktın. Tekrar teşekkürler dostum.
En son benim aldığım mercan kolye ne hoş olmuştu değil mi,bir anda tezgahı görmüş kadının takılarına hayran omuştuk ,çünkü çok özgündüler . Ben hemen almak istemiştim takı olunca gözüm dönüyor zaten bilirsin :)ama o kadar çok alışveriş yapıp paralar suyunu çekince 5 ytl eksik kalmış senden takviye almıştım .Bu kolyemde katkın çok cnm :)
İyiki almışım çok severek kullandım ,yazık sende sip. etmiş ama kadına sonra ulaşamamıştın :((
Seneye yaz buluruz bu bayanı eminim.
Evde olduğum için yaz dönüşü birkaç kere bende Üçkuyular pazarına gittim . Anlattığın gibi insan gördükçe o taze meyva ve sebzeleri herşeyi satın almak ve pişirmek istiyor .Gerçekten çok keyifli pazar turu.Bu sayede kışa 5 kavanoz domates rendesi hazırladım ,buzluğa yazdan bazı sebzeleri depoladım çok keyifli oldu:))
Yine yaz aklıma geldi ,keyifle bir çırpıda okudum bu güzel yazını ellerine ,diline sağlık cnm .