21 Eylül 2009 Pazartesi

Chanel,Una vita da Favola,Alfonso Signorini

Bu kitabi bana 40.yasgunum icin is arkadaslarim almisti. Modaya olan ilgimi biliyorlar. Bu bahar ve yaz sezonunda Italya'da Coco Chanel hakkinda zaten iki film gosterime girdi ve bu kitap cikti. Yazan da benim sevdigim bir gazeteci. Aslinda edebiyat okumasina ragmen unlu bir gossip ve birde tv dergisinin editorlugunu yapiyor.Ayrica saat 9 ile 10 arasi tek dinledigim radyon kanalinda bir programi var. Hem ciddi hem daha az ciddi konulara deginiyor. Sabah sabah kisinin ruh haline cok iyi gelen bir program. Bu gazeteci zaten unlu opera sanaticisi Maria Callas'in hayati hakkinda da bir kitap yayinlamisti. Tabii Chanel icin de yazinca bana bu hediyeyi uygun gormus arkadaslarim.

Kitaba o aralar okudugum kitap biter bitmez basladim ama araya yaz tatili girdi ve Turkiye'ye yanimda goturmedim. Cunku Alacati'da okuyamiyorum. Aksamlari hep gec yatiliyor. Uykum geliyor gunduz desen arkadaslar,cocuklar,akrabalar bir an kitap okumaya zaman yok. Hani kumsalda uzun uzun kitap okunan tatiller vardir. Herhalde hic yasamadim ben:))

Neyse tatilden donunce bir an evvel Elif Safak'in kitabina baslamak istememe ragmen siradaki kitabimi bitirmeden olmaz dedim ve devam ettim.Cok kotu olmadigi surece basladigim bir kitabi her zaman okur bitiririm.

Chanel'in hayatini hep merak ederdim. Bu kitap sayesinde bu azimli,isyankar,cesaretli kadinin cocuklugu,gencligi,asklari hakkinda bilgi sahibi oldum.Gabrielle asil ismi oldugu halde niye Coco takma adini aldi, ya da muhtesem parfum Chanel 5 nasil yaratildi ve ismini nasil aldi gibi konularda merakimi giderdim.Tabii yazarin isi zor cunku Coco hakkinda cok yazi,kitap yazilmistir eminim. Degisik olmasi lazimdi ve Alfonso Signorini degisik olmayi becermis. Basta biraz sikici geliyor ama daha sonra cok rahat okunuyor. Ta cocuklugundan baslasa bile hikayeye klasik bir uslup ile anlatmamis.Chanel'in hayatindaki en onemli olaylari degisik gecisler ile baglamis ve bize sunmus.Turkce'ye cevrilirse okumanizi tavsiye ederim.

Liseden beri tek parfum kullanirim. O da Ysl Paris'tir. Bir tek parfum Paris'i arada bir kullanmayi birakmami basarmistir .O da Chanel 5'tir. Tabii kitabinda etkisi ile yazin freeshop'tan kendime bir tane aldim. Birkac senedir kullanmiyordum.Ozlemisim dogrusu. Biraz agir gibi gozukse de gelmis gecmis en guzel kokulardan biri bence. Ben bu kokuyu daha cok geceye,firil firil,ince dokumlu zarif kiyafetlere yakistiriyorum.. Buyuleyici ve cok kadinsi bir parfum..1921 yilinda yaratilan bu parfum de bir ilk olmus ve parfum endustrisine ve cok miktarda uretime kapiyi acmis. Tabii soyle bir icinde bulunanlara bakinca niye sevdigimi anladim. Kokunun ozu yani kalbinde yasemin,gul,iris ve incicegi var. Ama en derininde ise sandal,vanilya,amber var.
Paris'in ozunde de sandal,iris ve amber bulunuyor.. Hic birbirlerine benzemiyorlar ama icinde ayni olan cok sey var.. Beni de bu cekmis demekki.

Hiç yorum yok: