7 Nisan 2009 Salı

Meksika restoraninda dogumgunu kutlamasi

4 nisan Cumartesi aksami bes kiz birimizin dogumgununu kutlamak icin aksam yemegine ciktik.Bundan sonra hediye alacagimiza dogumgunu olani yemege cikariyoruz. Hem bize de degisiklik oluyor. Ocak ayindan beri birbirimizi gormemisiz ve cok ozlemisiz. Is,cocuk,aile hicbirseye zaman kalmiyor.Bu aralar dogumgunleri arka arkaya vesile ile biraz disari cikacagiz.

Ben Meksika yemeklerini cok severim ve ozlemistim. El Quetzal adli,Milano'ya yerlestigimden beri bircok defa gittigim restorani onerdim.Bence bu sehirdeki en iyi meksika yemegi yapan yerlerden. Ayrica saat onbir gibi aniden muzigin sesi yukseliyor ve masalara tekila bum bum dagitiyorlar. Masana vura vura bir dikiste icmek zorundasin. Bu sekilde milleti havaya sokuyorlar. Ondan sonra salsa ve baska latin muzikleri esliginde kucucuk restoranin ortasinda herkes dans ediyor. Ne zaman gitsem cok eglenmisimdir.

Restoran girer girmez hemen cilekli frozen margherita patlattim. Burada gercekten iyi yapiyorlar. Tekilasi bol, cilek suyu iyi ve buzu tam yerinde kiyilmis. Cogu zaman frozen diyorsun ama tekilali cilek sulu soguk icecek geliyor.Halbuki ice slush yani granit gibi olmali ici. Her masada tortillas dolu sepetler var. Yaninda acili domate sos var. Ickin ve bunlari yiyerek hafiften keyif yapmaya basliyorsun.

Ana yemek olarak her zaman fajitas fiesta yerim. Durumun icine ince kurt gibi dogranmis ve sogan,biber ve baharat ile izgara edilmis etleri dolduruyorsun. Yaninda cheddar peyniri,eksi crema yani orijinal adi ile sour cream,aci domatesli sos,kiyilmis marul ve bence soslarin en krali avocado sosu orijinal adi ile guacamole geliyor. Artik ilik durumleri dola dola hazirla istedigin kadar. Bu sefer iki arkadasima tavsiye ettim. Ben onlardan otlandim azicik cunku bitiremediler. Ben ise soft enchiladas yedim, Guzel o da durum ama ici tavuk eti,peynir ve sebze doldurulmus. Yaninda ayni soslar var tabii. Onden de ortaya karisik kizartma soyledik. Iste kizarmis peynir,kabak,sogan halkalari gibi..

Yemekler superdi. Sohbet dersen daha da guzel. Tam saat onbirde tekila dagitilmasini beklerken, cilgin bir karnaval muzigi esliginde brezilyali bir kadin ve erkek ciktilar. O zaman anladimki program degismis. Acikcasi buna da bayildim. Kadin daha gosterisli idi ama esas erkek super bir balerin idi. Inanilmaz guzel dans ediyordu.



Etrafa aniden bir enerji yayildi. Brezilya'da bircok sehir gordum ama hep tekrar Bahia Salvador'a karneval icin donmeyi istemisimdir. Ben fazla salsa sevmem. Tekrarli ve tekduze gelir bana ve bir sure sonra beni bayar. Yani ben bilmesem bile her dansi canim isterse uygulamayi severim bakarak. Salsadan hep baymisimdir. Karneval danslari oyle degilmis. Bayildim. Cok folklorik. Devamli donuyorsun. Ileri geri gidip kollarini yukari kaldirip salliyorsun. Yerlilerin afrikali,brezilyali bagirdiklari gibi bagiriyorsun..Ayaklarin ile degisik hareketler yapiyorsun. Ikinci cikislarinda yavas yavas musterileri de ayartmaya calistilar. Bizim grupta olan bir arkadas dayanamadi kalkti. Hemen arkasindan ben kalktim.Dururmuyum hic!! Benimle birlikte bir arkadasim daha kalkti. Yandan bir brezilyali bayan musteri dayanamadi bize katildi.

Iki balerine bakarak ve gosterdiklerini uygulayarak karneval danslari yaptik. Uzun zamandir boyle kurtlarimi dokmemistim. Arada bir salsa caliyordu. O zaman erkek balerin birkac bayan ile de dans etti. Cok iyi dans eden bir cift kalkip, tek baslarina yalniz dans edip gosteri yaptilar. Kesin profesyoneldiler. O kucuk ama sicak ortamda kendi evimizdeymisiz gibi davrandik. Bu restorani ondan seviyorum. Kriz dolayisi ile mi nedir yas ortalamasi 35-55 civari idi. O yuzden ayri bir olgun ve hos atmosfer vardi.Yan masada tanistigim brezilyali kadin doktormus. Iki yetiskin sayilacak cocugu ve esi ile gelmisti. Bir ara bizim masada dans etmeyen,italyanlarin degimi ile kazik gibi olan iki arkadasim elleri ile icer misin? isareti yaptilar. Ben dans arasi aa kahve evet dedim meger tekila bum bum ismarlamislar. Dans eden biz uc kiz masamiza kosup arada tekilalarimizi da goturduk ve piste geri donduk.

Arada boyle felekten bir gece calmak iyi oluyor. Gecenin sonuna dogru son zamanlarda cok meshur olan ve benim cok sevdigim bir parca olan Vanessa De Mata'nin ben Harper ile soyledigi Boa Sorte'yi koydular. Artik iyice gaza gelmis olan ben tek basima dansa kalktim. Bu sarkida oturamazdim. Brezilyali adam bana cok guzel figurler gosterdi. Iki balerinle uyum halinde cok guzel dans ettim. Fizzy sayesinde blogda bu sarkiyi dinletebiliyorum. Sizde dinleyin.

Valla Meksika restoraninda Brezilya'li balerinlerin isi de ne sorusu aklima bir ara geldi. Ertesi sabah esimde sordu. Ne olacak ki yeterki muzik ve ve dans kaliteli olsun...Zaten bizde bu geceye uyduk. Bizim masa da bir turk,iki italyan,iki iskoc vardi. Yan masa da brezilyali kadin ve italyan esi. Melez cocuklari!! Guzellik burada zaten...

3 yorum:

orta kahve dedi ki...

harika bir yemek olmuş..süper..bencede brezilyalıların olmasının bir dezevantajı yok...eşinin dediğine katılıyorum önemli olan kaliteli müzik ve ortam
carriemel cim okadar sıkkındımki valla bu bloğ içimi açtı..iyiki bak demişsin bana
çok öpüyorum
bende foto eklemek istiyorum orta kahveme ama nasıl yapıcam beceremedim..resimsiz duruyorum:(((
sevgiler

GNCabici dedi ki...

Yine uzun zamandır blogu ihmal ettim.Yeni ofise taşınmanın telaşı uzun sürdü. Son zamanlarda işler yine yoğundu. Bu arada haberlerini alıyorum sürekli, sende çok yoğun olduğun için fazla yazamayacağını düşünmüştüm ama yazmışsın. Geçte olsa açtığım zaman bütün yazılarını okuyorum. Belki geç kaldım ama doğum günün kutlu olsun. İnanılmaz keyifli bir kutlama yemeği olmuş. Nice mutlu yaşlara. Bu Brezilyalılar benim kanımı kaynattı yaa :)

Okuduğun kitaplarla ilgili yazına gelince beni yine gaza getirdin. Eve gider gitmez haftalar önce aldığım ama bir türlü okumaya başlamadığım kitabıma başlayacağım. Senin enerjin İtalyalardan buralara yetiyor. :)

Carriemel dedi ki...

Gnc cigim kitap okuma istegi vermem beni cok mutlu etti. Bu arada benim dogumgunum 26 Mayis ve 40 yasimi bitiricegim cok acikli...bu baska bir arkadasimin dogumgunu idi.Benim icin gidecegimiz restorani da ben secerim. Ama o restoran sanirim sali aksami gittigim bir restoran olacak.Vakit bulunca yazacagim.sevgiler,,,