6 Mart 2009 Cuma

Masumiyet Muzesi


Evet bitirmem biraz zaman aldi. Nitekim buna biraz sasirdim.Orhan Pamuk en sevdigim yazarlardan biridir. Kara Kitap'i 5 defa okumusumdur.Tum kitaplarini okudum ve hepsini bir cirpida bitirdim bu ve Yeni Hayat haric. Bu kitabini da begendim. Heyecanla elime aldim acaba ask hakkinda nasil yazacak diye. Tabii ask hakkinda yazmista esas ask acisi hakkinda yazmis.Anilar ile yasamanin,objeler ile sevdigin kisileri ozlesdirme uzerinde onemle durmus. Yani kitabin kahramaninda bu artik saplanti haline gelmis. Kitabi okuduktan sonra yorumlara baktim ama cok da degil cunku benim bir kitap hakkindaki kendi yorumum onemli kendim icin. Ama su yazi hos geldi..Guzel bir soylesi hem Pamuk'un dusuncelerini goruyorsun hem kitap hakkinda bir fikir sahibi oluyorsun. Yani okumadan once bilgi edinmek isteyenler icin iyi. Ben o adam ne yazarsa gozum kapali alirim cunku.

Bu kitabi da begendim ama delirmedim. Hani herkesin bir favori kitabi vardir sevgili yazarinda. Benim icin 1.kara kitap 2.Istanbul.. Ilk basta sardi beni ama ayrilik kismini ve daha sonra sevgilisini tekrar bulduktan sonra 8 sene sadece onun yaninda olabilmek icin kizin kocasi ve annebabasi ile oturdugu aile evine gidis ve gecirdigi zamanlari anlatan kisim cok yavas ve sinir bozucu idi. Asik Kemal'e acidim ve ben bile yiprandim. Sonra yine hizlandi ve sona bir cirpida hem sevinip hem uzulup sok olarak ulastim. Nitekim kitabi bitirip kapagini kapayinca" buyuksun sen Pamuk" dedim. Cunku Kemal'in askini geri kazanmak icin bekleyisini, zamanin gecisindeki yavasligi,o acisini ,o yipranmasini ; uzun uzun cumleler,detaylar ve kahramanin kendi kendine soyledigi dusunceler yorumlar ile o kadar guzel vermiski !! Okuyucu bendenizde bir " off ayy yeter " dedim. Kendimi parcalayasim geldi. Pamuk'ta bilhassa yapmis bunu bence. Oyle agirlastirmis herseyi..

Neyse sizlerde okursaniz kendinize gore yorum yaparsiniz. Her okuyucu ayri cunku.Bu kitapta benim hosuma giden soz "mutluluk insanin sevdigi kisiye yakin olmasidir yalnizca". Kitapta bu isimde bir bolum var.Cok dogru cok.. Yani zaten sevdigimiz yanimizda olunca hersey daha guzel gelmez mi bize?? Eger sevgi gercek ise.. Onun varligini hissetmek yeterlidir cogu zaman.

Kahramanimiz asik Kemal Bey olene kadar 5723 muze gezmis ve hayatindaki en onemli bes muzeden biri de Milano'daki Bagatti Valsecchi Muzesi imis. Kendi deyisi ile her firsatta yasamak icin Milano'ya gidermis. "Cunku muzeler gezmek icin degil,hissetmek ve yasamak icindir" diyor kitapta. Yasadigim kentte olan bu muzeye gitmek istiyorum. Artik gezip gordukten sonra yazarim blogta. Annem bu kis burada yanimda iken Masumiyet Muzesi'ni bitirdi ve Izmir'e donmesine 1 gun kala Milano merkezine inip bu muzeyi gezdi ve cok begendi.

Bu muze olayina bagli olarakta kitaptaki ilginc baska konuda bu hayali hikaye okuyana gercek gibi geliyor. Kitabin kahramani askini kaybedince buyuk sevdasini ve guzel sevgilisini anlatmak icin bir muze kurmak istiyor ve asklari hakkinda bir kitap yazmasi ve muzeyi kurmasi icin Orhan Pamuk ile irtibata geciyor. Yani bunlar tamamen Pamuk'un hayali ama bize gercek gibi geliyor cunku Pamuk bu muzeyi kuracak. Sanirim esyalarin toplanmasi yetismedigi icin 2010 yilinda Cukurcuma'da acilacakmis. Bu kitapla giden muzeye bedava girebiliyor. Kesin gidecegim acilinca bu muzeye. Mimarlik dergisinde cikmis ilginc bir yaziyi link verdim muzenin nasil bir sey olacagini anlamaniz icin.

Simdi baska bir kitap yaziyormus kimbilir ne zaman cikar piyasaya?? Bu kitabi yazmasi cok uzun surdu cunku.. Ne olursa olsun alacagim tabii ne de olsa Orhan Pamuk bu.. Ben seviyorum bu adamin kitaplari hemde cok.

Hiç yorum yok: