4 Aralık 2008 Perşembe

Balık sevenler için...

Kar durdu,yagmur durdu.. Bugun ilk defa gunes acti Milano'da.. Hava buz gibi ... Gunlerdir kosturup duruyorum. Arabanin vizesini yaptir,cocuklari yeni sezon havuza yazdir,yil sonu okul gosterisi yok resital icin ayarlamalar yap. Simdi birde is seyehatim cikti.. Noel oncesi zaten her zaman kriz zamaninda bile isler daha yogun oluyor.. Oturup kac gundur bir yazamadim.. Aksamlari annemle muhabbet etmeyi tercih ediyorum..Simdi isteyim ama bir 2 dakika ayirip yaziyorum....

28 kasim aksami o kara ragmen, Milano'daki sevgili balik restoranim Raw Fish Cafe'de musteriler ile bulustuk. Milano merkezde olmak isteyen musteriyi oraya goturuyoruz. Balik hali veya pazarinin yaninda burasi. Milano'daki en iyi balik lokantalarindan biri bence.En taze deniz baligi veya herhangi deniz urunu orada bulunur.. Istakozdan istiridyeye,midyeden deniz kestanesine, deniz salyonguzundan , ahtoputun bin cesidine kadar herseyi bulursunuz. Balik ise hangi mevsim ,hangi taze balik yakalanmissa o gelir. Zaten Milano balik pazarina her sali ve cuma guney italya'da yakalanan taze baliklar geliyor. Guney Italya'da bulamazsiniz bu baliklari direk yukari sevk ediliyor daha cok talep var diye. Tabii Fransa'dan istiridye ,Ispanya'dan mevsime gore midye ya da benimbilmedigim baska Avrupa ulkeleriden de gelen urunler var.. Mutfagin onundeki acik balik tezgahinin resmini cektim. Zaten hemen restorana girer girmez gider bakarim oraya. Cogu zaman onun onundeki yuvarlak masayi ayiririz ama bu sefer istemedim .. Cok kar vardi disarida , restoranda sicak ortam istedim. Tezgah dibindeki masa soguk oluyor ne de olsa:)))

Hos sohbet esliginde gecen bir is yemegi oldu. Biz musterileri beklerken karnimiz ac oldugu icin midemize agir gelmeyecek hafif bir sarap sectik sonra baslangiclarda veya Italyanca antipasti'leri yerkende ayni beyaz sarapi ictik. Ribolla gialla Friuli bolgesinden. Sek ama hafif ve meyve cicek kokusu alabildigin guzel bir sarap..


Baslangic olarak vazgecilmezimiz olan istiridyeleri ismarladik . Zaten buz ustunde tepside geliyor kraliceler gibi ; yemeden seyredesin geliyor. Ben hayatimda istiridyeyi ilk defa Italya'da yedim. Fransa'nin Bretagna bolgesinden gelmisti. Zaten en iyileri orada.. Yillar once ilk defa tattigimda sarhos olmustum zevkten. Sanki denizin icinde yuzuyormusum gibi geldi cunku taze yumusak istiridyeyi agzimda cevirirken kumsalin ya da kumsaldaki kayaliklarin,magaralarin o deniz,tuz ve rutubet kokusu genzimi sarmisti..Hala her yedigimde bu manyakca zevki alir ve beynimle cok uzak deniz kasabalarina giderim.. Bu benim yorumum cunku cok seviyorum ama istiridyeden nefret eden ve agzina koymayanlar doludur.. Arkasindan bu restoranda yemeden olmaz diyebilecegim somon,ton ve kilic baligi carpaccio'sundan ismarladik. Limon ve rokaya benzeyen italyanlarin "rucola" salatisi ile geliyor. O kadar tazeler ki cig balik gibi degil - Agzinda dagiliyor insanin.. Hele hafif yag limon ve yaninda biraz rucola ile muhtesem bir tat meydana cikiyor..

Ustune deniz urunlu makarna tatmadan olmaz deyip az porsiyon olsun dedik ve kum midyeli ve hayvarli domatessiz beyaz spaghetti yedik.. Kum midyeli spaghetti yani spaghetti alle vongole veraci'ye bayilirim . Bu yedigimiz onun hayvarlisi idi ve cok guzeldi... Ana yemek icin ise bir klasik ismarlandi. Firinda buyuk bir levrek yaninda kucuk ceri domates, capperi veye turkcesi kapari, siyah zeytin ve patatesle..

Sarap degistirdik iki ribolla gialla sonrasi yine Friuli bolgesinden bu sefer Sauvignon ismarladik. Italya Friuli bolgesinin sauvignon saraplari cok iyi oluyor.. Tavsiye ederim yani yolunuz Italya'ya duser ya da bir Italyan restoranina Turkiye'de giderseniz ,Friuli bolgesinde yapilan Sauvignon'dan ismarlayin..

Ay karnim acikti bu yaziyi bitirince.. Isime doneyim ben.. Zaten gelen telefonlardan yaziyi iki dakika yerine 1 saatte yazdim...

Hiç yorum yok: