22 Şubat 2010 Pazartesi

Birkaç resim,birkaç haber

Kızım resim yapıp duruyor mutfağın sürgülü kapısı doldu onun resimleri ile. Bana al bak bloga koy değip veriyor. Biriktirmişim yine. Artık kırk yaşına geldiğinde girer çizimlerine bakar annesinin blogundan. En azından buraya koyunca attığım için kendimi şuçlu hissetmiyorum. Yani insan çocuklarına ait herşeyi saklamak istiyor sanki onların büyümesini durdurmak,ya da bebek hallerini hep yaşatmak ister gibi ama herşeyi saklamak zor. Birkaç güzel Anne Geddes kıyafetini saklamadım desem yalan olur,annem benim beşiğin süsleri ve örtüsünu saklamıştı ve ben aynen kızıma kullandım bunları ve bende saklıyorum. Oğlumun kıyafetlerinden birşey saklamadım ve resimleri de burada yayınlanmadı. O küçükken blog yoktu.

İlk resimde ona göre evimizi ve sonrakinde odasını çizmiş. Arkadan koca yağmur damlaları ile bir resim ve sonra çiçeklerle ben ve kendisini çizmiş. Kıyamam ben ona. Bu Pazar o kadar soğuk ve yağmur sonrası çok güzel bir hava vardı. Ona söz vermiştim ve bisikletle çıktık. 5 yaşını doldurmadan öğrenmişti zaten ve öğrendikten sonra ben ilk defa çıktım onla. Pek rahat oldu tabii gezmek. Yaşadığımız yerin her tarafını bir dolaştık. Sonra hemen dibimizdeki tarlaların oraya gittik. Ara yollarda çamur vardı ama bayağı dolaştık. Güneş sıcacık yüzümüzü ısıtıyordu ama rüzgar vardı. Cumartesi demiştim çıkarız diye devamlı sordu Pazar öğleden sonra gelene kadar. ' kaç saat var bisikletle çıkmamıza??' Ne kadar sevindi yavrum..

Şu bahar bir gelse artık. Hep yağmur ve soğuk var. Bıktık valla. Dün bahçede biraz balkon bitkilerimi budadım. Şubat ayı budama ayıdır bitkiler tomurcuklanmadan..Kuşlar ötüp duruyor ama soğuğa rağmen. Geçen hafta San Remo müzik festivali vardı hep takip ettim. Bu sene yazmadım bloga. Zaman olmadı. 2.Dünya Savaşı sonrası sürgün edilen Italya kralının torunu birkaç sene evvel döndü buraya,af çıktı. Bu prens her yerde. Ünlülerin dans ettiği ve yarıştığı bir reality programında geçen sene birinci oldu.Hadi onu anladık,iyi de dans etti ama bu sene San Remo şarkı yarışmasına katıldı. İtalya aşkım diye kendi yazdığı bir şarkı ile ve ilk üçe girdi. Cumartesi akşamı delirdim. Halk oyluyor çünkü. Inanılmaz şarkılar vardı onlar elendi bununki kaldı. Eşime bu ükeyi terk ediyorum valla kazanırsa dedim. İkinci oldu. Birazda bu olay beni frenledi yazma konusunda. Acaba oyları satın mı aldı bu prens dedim,dedi herkes.. Skandal oldu orkestra filan notaları yere fırlattı ve seyirciler ıslık üzerine ıslık çaldılar.

Bir parti resim daha koyup bitireyim yazımı. Çocuklar dört gözle anneanneyi bekliyorlar.. Bu sene bahar daha da güzel olacak çünkü anneanne gelecek. Hoş gelmesi Mayıs ayını bulacak ama.
Bu arada yazmadım ama elmalı kurabiye yapmayı denedim.Tadı çok güzel oldu ama hamur açarken hep parçalandı. Un ekledim değişmedi acaba çok mu sıvı yağ koydum?? Okuyan olursa cevap yazsın tanıdık tanımadık dermişim. Türkiye'den beyaz peynir geldi ve taptığım şey poğaça yapmak istiyorum. Yine hamur parçalanır diye korkuyorum. Hoş aynı tarif ama yoğurt var içinde. Güzel olursa ilk ingilizce yazımı yazarım bloga artık.

5 yorum:

emel dedi ki...

ben de bir elmalı kurabiye tarifi var yoğurt var hamurda,dolayısıyla çok kolay açılıyor içine elmaları tıkıştırmak için ama hemen yenmesi lazım 2 saat sonra bile gevrekliğini kaybediyor.senin yaptığın tip parçalanan hamurlar ise biraz zor yapılıyor ama pişince hep gevrek kalıyor. istersen mailden bendeki tarifi yollarım,bi de onu dene...beğenirsen...:)

carriemel dedi ki...

evet nitekim poğaça tarifindeki yoğurtla. tabiki isterim elmalı kurabiye tarifini...

emel dedi ki...

elmalı kurabiye..:)
100 gr.katı yağ(margarin/tereyağı)
1 çay b.yoğurt
1 çay b.sıvı yağ
1 pk.vanilya
1 pk.kabartma tozu
bu malzemelerle hamur yapılacak.çok kolay açılan bir hamur oluyor dediğim gibi.
elma içi:
2 elma rendesi
1 sb.şekerle pişecek.
en son 1 yemek kaşığı tarçın ve istenirse ceviz konacak.
sonra poğaça gibi hamurun içine tıkıştırılacak...:)))
inşallah beğenirsiniz ailecek...:P

emel dedi ki...

bir de şu tarif var ki bu adamı öldürür..:)
1 yumurta
150 gr.katı yağ
2 yemek k.toz şeker
1 cup mısır nişastası
1/2 cup sıvıyağ
2 cup un
1 pk.vanilya
1 pk.kabartma tozu
dışı için: 1/2 su b.toz şeker
2 tatlı kaşığı tarçın
dış malzeme haricinde bütün malzeme karışacak.biraz yağlı bir hamur olacak ama sen aldırma,görmezden gel..:) hızlı bir şekilde orta boy parçalar kopartıp elinle 2-3 parmak genişliğinde uzun çubuklar yap.verevine baklava dilimi gibi kes.tepsiye fazla mıncıklamadan dizip önceden ısıtılmış fırında 175C de pişir. bu arada tarçın ve şekeri bir tepside karıştır. sıcak fırından çıkanları bastırmadan yuvarlayarak bu karışıma bula. şeker hemen eriyecek,tarçın da bir daha asla çıkmamak üzerine yapışacak. sonra 1 tepsi önüne çekilip yenecek...çok sevgiler...:)

carriemel dedi ki...

bu adamı öldüren tarif tam benlik kesin deneyeceğim.. tarçın manyağıyım çünkü. sütü mesela hep ılık içerim ve üstüne bol bol tarçın serperim...