20 Temmuz 2009 Pazartesi

14 Temmuz, San Siro Stadyumu Madonna Konseri.

Bu konseri cok bekledim. Subat basi biletleri aldik ve biletler satisa ciktigi gun bittiler. Cok pahali idi ve ucuncu galeri daha yuksekten yer almistik. Konser sonrasi herkes hemen yazarim sandi ama elim gitmedi bilgisayara. Biraz psikolojik sanirim. Konser aslinda guzeldi ama ben cok daha fazlasini bekliyordum. Hayalkirikligina ugradim. Ayrica ses sistemi belki cok iyiydi ama tam ortaya tepeden asili 4 ayri hoparler koymuslar. Herhalde hepsinden cikan ses eko yapiyordu ve bize daha yuksek yere ciktiginda dagiliyordu. Aslinda sahneyi bayagi iyi gorduk ucuncu galeri olmasina ragmen. Buyuk ekranlarda yardimci oldu ama bu eko yuzunden cogu sarkiyi hemen anlayamadik.
Bir onceki hafta ayni stadda U2 konserine gidenler ses duzeninin cok daha iyi oldugunu soylediler. Adamlar zaten sahneyi ortaya kurmuslar. Muhtesemmis . You tube'den baktim biraz videolara dogru gercekten. Madonna'da iyi tane tane anlamak icin en onde olmak lazimdi.

Ayrica Madonna'nin sesi kisik ve bogazi agriyormus o gece. Sonra gazetelerde okudum. O gece de soylemis bu durumunu seyirciye tesekkur etmis verdikleri enerji icin ama biz tepelerden duymadik. Tabii son albumunden cok sarki soyledi. Ben hepsini bilmiyordum ve eski sarkilardan daha cok soylesin istedim. Herhalde bu da beni biraz hayalkirikligina ugratti.

Tabii sahne duzeni,isiklandirma,genel olarak koreografi, sov ve danslar,balerinler muhtesemdiler. Cektigim videolarda bunlari hicbiri gorunmuyor:(( Sadece kalabaliktan gelen heyecan ve Madonna sesi biraz duyuluyor. Sahnenin iki yaninda buluna iki M harfi hep renk degistirdi ve isik oyunlari superdi. Sahneden ortaya gelen yol ile birlesen bir yuvarlak kucuk sahne daha vardi.Orada cok dans edip sarki soylediler.

Eskilerden La Isla Bonita,Get in to the groove,Holiday,Vogue,Like a Prayer soyledi. Programda Hung up ve mitik sarki Like a Virgin da varmis ama soylemeden bitirdi herhalde bogazi cok kotu idi. Get in to the groove soylerken cok hos kucuk kiz gibi kirmizi mini etekli,uzun siyah corapli ve lastik ayakkabili idi. Deli gibi dans etti ve ip atladi. Koreografiler muthisti zaten. Konser baslarken sahneye girisi superdi. Eski model bir rolls royce ustunde kendisi ve balerinleri taa ortadaki sahneye kadar geldiler. Videolari cekerken tabii dans etmeden duramamisim. Yine bayagi hareket var tabii. Once azicik bir Get in to the groove havasi vereyim. Madonna'yi kirmizi minili gormek veya rolls royce da gormek isteyenler ve like a prayer'e soylerken gormek icin bu verdigim yukaridaki pembe alt yazili linkte youtube'a girip bakabilirler.


Tabii Micheal Jackson anisina" Wanna be starting Something" sarkisini soyledi. Arka ekranda kocaman Micheal'in cocukluk resmi belirdi ve onun yarattigi moon walking dansini yapan bir balerin sarkiya eslik etti. Link verdim yine mecburen..

Tabii Miles Away,She's not Me,4 Minutes gibi yeni albumden olan sarkilar ve danslar ve koreografi yabana atilacak gibi degildi.Kiyafet degistirirken de koydugu dunya da savas,aclik yardim bekleyen insanlar ve cocuklari gosteren videolarda cok basarili idi. Aferin bosa bir vakit harcamamislar.

Bitiris sarkisi olarak "Give it to me" soyledi. Onu da biraz videoya cektim ve koymayi basardim kisa diye sanirim. Cunku beyaz isimlar ile cok hostu. Herkes delirdi dans etti soylerken sonra da "the game is over" dedi ve gitti. Bir daha cikmadi. Ona da bozuldum. Kac tane konsere gittim. Herkes ama herkes geri dondu ve birkac sarki soyledi. Annie Lenox'dan sonra ilk defa bir sarkici geri donmedi hayranlarina bir sarki daha hediye etmek icin..

Konserde ortaokuldan kalma yesil benetton elbisem vardir hala durur ve severek kullanirim. Madonna zamanlarinin elbisesi o. Cok giydim o donemler. Bilhassa ona ve o donemlere itaf olsun diye giydim..

Bu konserde gecti gitti bekledigim gibi tepinmedim,delirmedim ama guzeldi tabii. Artik Subat 2010 Vasco Rossi konserine bekleyecegiz. Biletler alindi bile.. Italya'nin buyuk rock'cisi..

Hiç yorum yok: