22 Ocak 2009 Perşembe

Bir Dönem Bir Çoçuk


200o yilinda almistim bu kitabi... Kac senedir sirasi gelmedi.. Ben bir ingilizce,bir turkce,bir italyanca okuyorum. Arada sirayi bozuyorum. Bu aralar sanirim arka arkaya turkce kitaplar okuyacagim..Cok guzele benzeyen iki tane var elimde. Cok kitap okudum cocuklugumdan beri. Blog gunlugum sayesinde artik ne okursam buraya da yazacagim. Gecmiste okuduklarim gecmisimde kaldi ama yeni okuduklarim paylasilmali...

Bu kitabi rahmetli halamda gormus ve ondan ozenip bende satin almistim. O cok kitap okurdu. Kismet simdi okumakmis. O donemi ogrenmek icin istedigim ve ani kitabi okumayi cok sevdigim icin istedim. Altan Oymen'nin akici bir dili var ama beni pek sarmadi.Daha dogrusu kitabi bitirmem aylarimi aldi. Tabii yorgun argin isten gel, cocuklar ile oyna, ilgilen,yatir derken saat onu buluyor. Cogu zaman biraz okuyunca uykum geliyor. Kitap cok sarmadi ise bitirmem uzun suruyor..Evet bu kitapta con unlu bir donem, 1930 ve 1940'lar var.Bir suru onemli olay ve kisiden bahsediyor. Tanitiminda yazdiklari gibi "O günlerin gazete reklâmlarından, mizah dergilerine kadar, her türlü görsel malzemeyle beslenmiş, resimli, zengin bir tarih kitabı ". Aranizda coktan okumus olanlarda vardir eminim. Hatta devamini olarak "Degisim Yillari" adli kitabi da yazmis. 1947 yillarindan itibaren baslamis. Onu da okumaliyim. O belki daha hizli gider cunku tam ulkemizin ne kotu yozlasip bozuldugu yillari anlatir kesin..Henuz elestiri ve tanitimina bakmadim. Zaten bir yerde bir gazeteci yazisinda Oymen'nin bu kitaplari icin ani kitabi degil bir ansiklopedi diyor. Belki de ben o yuzden yavas okudum..Ondan sarmamis gibi geldi beni. Tabii Mina Urgan Dinazor ani kitabi gibi degildi. Onu iki gunde bitirmistim ama o cok farkli bir ani kitabi idi..

Neyse hala okumamis olanlara yine de o donemi ogrenmek icin okumalarini tavsiye ederim. Ansiklepodi tanimi dogru cunku cok resim ve aciklama var ama tabii bir ansiklopediden daha zevk veriyor.

Evvelsi aksam elime sonunda O.Pamuk'un Masumiyet Muzesi'ni aldim.Hemen sardi tabii.. Neyse bitsin yazarim. Annem burada iken okudu bayildi. Hatta o kitapta bahsedilen Milano'daki muzeye de dun gitti ve 2 saat gezdi icinde. Bende kitabi bitireyim o muzeye gidecegim ve gezecegim sonra da yazacagim .

Bu kitap hakkinda ne yazilmis ,ne soylenmis internette bakmadim bile. Etkilenmek istemiyorum..Ben Orhan Pamuk ne yazdi ise aldim ve hepsini okudum kitaplarinin. Beni ilgilendiren yazdigi..Hatta tesaduf bu ya bu sene 31 Agustos gunu Izmir'den Milano'ya donerken havalaninda DR'da gordum ve aldim kitabi.Sanirim daha yeni cikmisti ve haberim bile yoktu. Halbuki alti senedir yaziyormus kitabi..Uzakta yasiyorum ya:)) Her dakika internette arastirma da yapamiyorum..

Hiç yorum yok: